Dell zarabia na korporacjach

W ostatnim kwartale przychody koncernu Dell wzrosły o jedną piątą. Zysk netto zwiększył się ponad dwukrotnie. Zdaniem przedstawicieli koncernu to przede wszystkim wynik wzrostu zainteresowania produktami Dell w przedsiębiorstwach.

Władze koncernu Dell od kilku lat próbują zerwać z wizerunkiem dostawcy sprzętu konsumenckiego i walczą o udziały w rynku rozwiązań korporacyjnych. Wyniki finansowe za ostatni kwartał mają być dowodem skuteczności podejmowanych działań. W trzecim kwartale 2010 roku Dell przychody koncernu Dell wzrosły o 19 proc. w skali roku. Zysk netto wzrósł do 822 mln USD z 337 mln USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody działu firmy Dell wyspecjalizowanego w obsłudze sektora biznesowego wzrosły o 24 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 12,4 mld USD. W ramach tego działu o 27 proc. w skali roku wzrosły wpływy koncernu Dell ze sprzedaży w sektorze większych przedsiębiorstw. O 24 proc. zwiększyły się natomiast przychody z sektora małych i średnich firm. O kolejne 20 proc. wzrosła również sprzedaż sprzętu serwerowego Dell. Największe wzrosty sprzedaży odnotowano m.in. w regionie Brazylii, Rosji, Indii i Chin.

Według przedstawicieli kierownictwa koncernu istotny wpływ na wzrost sprzedaży miały m.in. podejmowane w wielu firmach działania zmierzające do modernizacji sprzętu. Władze koncernu prognozują, że ostatni kwartał br. przyniesie kolejne wzrosty. Wpływy firmy Dell z sprzedaży sprzętu konsumenckiego wzrosły zaś o 4 proc. w skali ostatniego roku.

Czytaj też:

HP chce być liderem na rynku korporacyjnych systemów bezpieczeństwa

Grupa Comarch zarabia na ekspansji zagranicznej

Pad coraz częściej wykorzystywany w biznesie

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200