iPad coraz częściej wykorzystywany w biznesie

Tablet firmy Apple zyskuje na popularności w zastosowaniach biznesowych. Coraz chętniej korzystają z niego pracownicy sektora usług finansowych, ochrony zdrowia oraz firm z branży technologicznej i prawniczej. Jeden na trzech ankietowanych spodziewa się, że tablety takie jak iPad zastąpią klasyczne komputery przenośne w zastosowaniach biznesowych.

iPad coraz częściej wykorzystywany w biznesie
Mija siedem miesięcy od premiery urządzenia Apple iPad na rynku amerykańskim. Analizy przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych pokazują, że urządzenie to stosunkowo szybko zyskuje uznanie w zastosowaniach biznesowych. Zdaniem analityków na popularyzację tabletu firmy Apple w biznesie wpływa m.in. możliwość wykorzystywania go zarówno w klasycznych celach biurowych, jak i zastosowaniach bardziej wyspecjalizowanych. Z analiz przeprowadzonych na zlacenie firmy iPass wynika, że w 13 proc. firm z grupy 1100 analizowanych przedsiębiorstw tablety Apple są już wykorzystywane. Większość ankietowanych przyznaje jednak, że w większości jest to prywatny sprzęt pracowników. Jednocześnie aż 27 proc. ankietowanych spodziewa się, że tablety takie jak iPad zastąpią klasyczne komputery przenośne w zastosowaniach biznesowych. Kolejne 39 proc. badanych jest zdania, że urządzenia tego typu będą zdobywać popularność jako rozwiązania wykorzystywane wespół z komputerami przenośnymi. Na popularyzację tabletów iPad w biznesie wpływają agresywne działania marketingowe Apple. Warto dodać, że statystycznie tylko co czwarty ankietowany pracownik stwierdził, że w jego pracy klasyczny komputer przenośny będzie sprawdzał się zdecydowanie lepiej niż tablet.

Czytaj też:

SAP Business One na iPhone`a

Motorola odpowiada pozwem na pozew Microsoftu

Serwisy społecznościowe przejmują rolę e-maila

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200