Dell Polska rozpoczyna sprzedaż dla klientów indywidualnych

Firma uruchomiła też dwa nowe kanały sprzedaży bezpośredniej w Polsce - przez telefon i Internet.

Uruchomione kanały sprzedaży bezpośredniej dają możliwość zamówienia praktycznie dowolnej konfiguracji sprzętu. Klienci będą mieli możliwość wyboru wszystkich najważniejszych parametrów sprzętowych - w tym także rodzaju wbudowanej karty graficznej, pojemności dysku oraz napędu optycznego z obsługą formatu Blu-ray lub bez. Równolegle Dell wprowadził do swojej oferty możliwość wyboru designu i koloru obudowy zamawianego komputera. Aktualna oferta kilkunastu odmiennych wzorów ma być rozszerzana. Obecnie w sprzedaży bezpośredniej dostępne są wybrane serie laptopów i komputerów stacjonarnych Dell, między innymi Studio, Inspiron oraz XPS.

Od wczoraj zamówienie komputera można złożyć m.in. za pośrednictwem uruchomionej niedawno usługi telefonicznej bądź sklepu internetowego firmy Dell. Poza tym w najbliższej przyszłości wybrane modele komputerów Della mają być sprzedawane m.in. w sieciach handlowych Tesco i Carrefour. "Każdy powinien kupować komputery Dell w taki sposób i w takim miejscu, w jakim jest mu najwygodniej" - mówi Maciej Filipkowski, dyrektor generalny Dell w Polsce. Według zapewnień czas realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem nowych kanałów sprzedażowych nie powinien przekraczać 14 dni roboczych.

W kolejnych latach Dell zamierza rozwijać ofertę na polskim rynku i stopniowo zwiększać udział rynkowy. Za dwa lata firma chce sprzedawać na rynku polskim nawet pół miliona komputerów rocznie. "Dell ma potencjał, aby w ciągu kilku najbliższych lat stać się w Polsce liderem na rynku komputerów osobistych. Uruchomienie kanału sprzedaży dla klientów indywidualnych na pewno pomoże osiągnąć nam ten cel" - dodaje dyrektor polskiego oddziału Dell. Po raz kolejny zdementowane zostały również pogłoski dotyczące ewentualnej likwidacji łódzkiej fabryki koncernu lub przeniesienia produkcji z irlandzkiego Limerick do Polski. "Kierownictwo firmy rozważa wszystkie sposoby usprawnienia procesów biznesowych. Obecnie nie ma jednak żadnych planów zamykania, otwierania, bądź zamiany istniejących fabryk" - zapewnia Maciej Filipkowski.

Większość komputerów przenośnych firmy Dell jest obecnie produkowana w fabryce pod Łodzią. W Irlandii montowane są zaś przede wszystkim komputery stacjonarne. Dla klientów z Polski bliskość montowni laptopów firmy Dell może oznaczać skrócenie czasu dostawy. Według przedstawicieli firmy w praktyce termin realizacji zamówień na komputery przenośne nie będzie przekraczał kilku dni.

Czytaj też:

Dell pozwany za dyskryminację płci

Firmy z branży IT zwracają coraz większą uwagę na ochronę środowiska

Fujitsu-Siemens Computers bez Siemensa

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200