Dell zaprzecza pogłoskom o sprzedaży łódzkiej fabryki

Przedstawiciele firmy Dell zaprzeczają pogłoskom na temat ewentualnej sprzedaży łódzkiej fabryki Della firmie Foxconn. Doniesienia o takich planach pojawiły się m.in. w "The Sunday Times".

"Żadne doniesienie prasowe nie podaje źródeł tej informacji, ani nie przytacza faktów na poparcie tej tezy. Firma Dell nie komentuje plotek i spekulacji" - mówi Rafał Branowski, cytowany przez PAP rzecznik polskiego oddziału firmy Dell. Podkreśla, że koncern stale rozwija moce produkcyjne fabryki produkującej komputery przenośne m.in. dla krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Potwierdzeniem tych słów może być m.in. wzrost sprzedaży komputerów przenośnych Della. W minionym kwartale na świecie sprzedano ponad 44 proc. więcej laptopów tej firmy niż w analogicznym okresie 2007 roku.

W zakończonym 1 sierpnia kwartale rozliczeniowym przychody koncernu Dell wzrosły o 11 proc. i wyniosły 16,4 mld USD. Przedstawciele koncernu podkreślają, że firma osiągnęła lepsze wyniki od konkurentów i zwiększyła swój udział rynkowy w najważniejszych segmentach. Jednocześnie w skali globalnej zyski koncernu wyniosły 616 mln USD. Oznacza to spadek o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Spadek zyskowności firmy jest spowodowany m.in. agresywną polityką cenową na rynkach europejskich. Rentowność koncernu ma zostać poprawiona na skutek realizowanej restrukturyzacja. Firma zamierza nadal zmniejszać koszty operacyjne. Zapowiedziano również redukcje zatrudnienia.

Tymczasem według zapowiedzi liczba pracowników polskiej fabryki ma wzrosnąć. Do końca roku w łódzkiej fabryce mają być cztery linie produkcyjne. Pracę przy nich znajdzie w sumie niemal 3000 osób. Całkowity koszt inwestycji rozpoczętej w listopadzie 2006 roku to ok. 200 mln euro.

Czytaj też:

Pierwsze komputery z fabryki Della z Łodzi

Rusza rekrutacja do polskiej fabryki Lenovo

Google szuka pracowników w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200