System dystrybucji aplikacji dla BlackBerry już działa

Jednocześnie w przypadku serwisu App World autorom aplikacji przysługuje 80 proc. wartości jej sprzedaży. Pozostałymi 20 proc. kanadyjski producent będzie dzielił się z operatorami telekomunikacyjnymi. Warto dodać, że Apple oferuje deweloperom 20 proc. wartości sprzedanych aplikacji. Marżę na poziomie 30 proc. planują również Microsoft i Nokia. W przypadku usługi RIM nieznacznie wyższa jest jednak jednorazowa opłata związana z umieszczeniem aplikacji w serwisie.

Przedstawiciele kanadyjskiej firmy Research In Motion ujawnili plany uruchomienia serwisu wzorowanego na App Store w październiku zeszłego roku. Poza Research In Motion w ślady Apple idą niemal wszyscy liczący się producenci urządzeń mobilnych. W grudniu 2008 roku zamiar stworzenia podobnego systemu dystrybucji oprogramowania zapowiedzieli również przedstawiciele firmy Palm. Pod koniec marca br. do grona firm zainteresowanych uruchomieniem tego typu serwisu dołączył Microsoft. Jako ciekawostkę warto dodać, że system dystrybucyjny Windows Marketplace for Mobile ma gwarantować m.in. możliwość "zwrotu" pobranej aplikacji w przeciągu 24 godzin. Na początku maja br. uruchomiony zostanie podobny serwis firmy Nokia - Ovi Store.

Czytaj też:

Skype dla iPhone`a i BlackBerry już niebawem

Mobilność - recepta na rozwój?

BlackBerry Storm wyceniony na 203 USD


TOP 200