Kumo, czyli Windows Live plus Office Live

Przedstawiciele koncernu nie ukrywają również, że nowa strategia usług rodziny Live ma przyczynić się do zwiększenia udziałów w rynku reklam online. To zaś ma przekładać się na zwiększenie przychodów działu Online Services Business. Jest to obecnie najmniej rentowny dział koncernu. Głównym źródłem finansowania nowej platformy będą najprawdopodobniej przychody z reklam internetowych.

Przedstawiciele koncernu zapewniają, że zmiany nie będą miały wpływu na plany rozwoju usług Windows Live i Office Live. Możliwe jednak, że nowe funkcjonalności obu serwisów zostaną zaoferowane już w postaci zintegrowanej platformy. Nie ujawniono szczegółowych informacji na temat terminu uruchomienia platformy Kumo. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że najważniejsze zmiany zostaną przeprowadzone przy okazji premiery następnej generacji aplikacji rodziny Windows Live. Najpewniej nastąpi to najwcześniej pod koniec br.

Czytaj też:

Microsoft Live Workspace konkurencją dla Google Docs?

Microsoft Online Services: biznesowe aplikacje w abonamencie

Office Web Applications - prawie cały Office w przeglądarce


TOP 200