Fortis Bank Polska z certyfikatem ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji

Certyfikacja obejmuje wszystkie produkty, usługi i procesy zachodzące w jednostkach organizacyjnych banku. To pierwszy tego typu dokument na polskim rynku bankowym.

Fortis Bank Polska otrzymał certyfikat Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg normy ISO/IEC 27001:2005. Jest on potwierdzeniem, że przetwarzane dane klientów oraz usługi finansowe banku spełniają normy ISO m.in. w zakresie poufności i dostępności. "Ochrona informacji odbywa się u nas zgodnie z międzynarodowymi standardami. Krótko mówiąc, każda informacja od momentu powstania pomysłu na produkt, aż po sprzedaż produktu i zarządzanie danymi klienta, jest ściśle chroniona" - mówi Jaromir Pelczarski, wiceprezes zarządu Bank Polska.

Wymagany normą ISO System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji został wdrożony w całym banku. System uwzględnia wszystkie wymagane normą ISO/IEC 27001:2005 zabezpieczenia organizacyjne i technologiczne w obszarach bezpieczeństwa teleinformatycznego, osobowego, prawnego fizycznego i ciągłości działania. Certyfikacja objęła wszystkie placówki banku, a w zakresie merytorycznym całą działalność banku. W przyszłym roku standard Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji Fortis Banku ma zostać wdrożony w placówkach Dominet Banku. Ma to ułatwić, zaplanowaną na 31 lipca fuzję obu banków. Audyt przeprowadziła warszawska firma BSI Management System.

Czytaj też:

Fortis: wdrożenia systemu T24 koordynowane z Polski

Nowy szef IT w Fortis Banku

Projekty na trudne czasy

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200