Qumak-Sekom, Wola-Info i Marwokat otrzymają 11 mln zł za serwis CWT
- Andrzej Maciejewski,
- 09.09.2008, godz. 18:57
Centralny Węzeł Teleinformatyczny Straży Granicznej został ukończony przez konsorcjum spółek Qumak-Sekom, Wola Info i Marwokat w lipcu 2007 roku. Teraz wykonawcy CWT otrzymali kontrakt na serwis obiektu opiewający na 11 mln zł.
Umowa obejmuje usługi serwisu i utrzymania świadczone przez 4 lata do 2012 roku. Konsorcjanci będą odpowiedzialni za zagwarantowanie bezawaryjnego funkcjonowania obiektu. Ze względu na skomplikowanie infrastruktury informatycznej w kontrakcie zapisano dodatkowe wsparcie techniczne przez serwisantów Qumak-Sekom i Woli Info zarówno w siedzibie CWT, jak i innych placówkach SG. Konsorcjum odpowiada również za konserwację najważniejszych systemów wraz z organizacją specjalistycznych szkoleń dla kadry technicznej CWT SG.
CWT to inwestycja zrealizowana - przez to samo konsorcjum - kosztem blisko 40 mln zł i współfinansowana ze środków Funduszu Schengen.
Qumak-Sekom świadczy usługi serwisowe nie tylko dla CWT Straży Granicznej, ale także dla Centrum Przetwarzania Danych Grupy France Telecom w Łodzi, a w przyszłości będzie serwisował powstające DC dla Grupy Onet.pl.
CWT to mózg całego systemu teleinformatycznego Straży Granicznej, to centrum zarządzania informacją i miejsce w którym zbiegają się wszystkie dane ze szczególnym uwzględnieniem Systemów Informatycznych Schengen. Centrum mieszczące się w Warszawie przy ul. 17. Stycznia kontroluje cały ruch WAN, współpracę z innymi sieciami, przetwarzanie i przechowywanie danych wraz z centralnym dostępem do sieci Internet.
Najważniejszymi elementami centrum są specjalizowane komory serwerowe o podwyższonej odporności pożarowej. Obiekt wyposażono w zintegrowane i nadzorowane przez BMS systemy inteligentnego budynku obejmujące m.in.: klimatyzację precyzyjną, układy wentylacji i oddymiania, ochronę pożarową, kontrolę dostępu, telewizję dozorową czy sygnalizację włamania i napadu.
Źródło: Qumak-Sekom