Netia planuje przyszłość - strategia na lata 2012-2020

Spółka zapowiada podbój rynku dostępu do internetu i usług online. Planuje też inwestycje w sieci następnej generacji. Do 2020 chce być numerem jeden w obszarze dostarczania Internetu.

Wczoraj Netia ogłosiła, że do 2020 roku wzrośnie jej liczba klientów obsługiwanych na bazie sieci własnej, która zapewnia wyższe marże. Jednocześnie chce kontynuować działalność w ramach dostępu regulowanego. Prezes operatora zapowiedział, że w 2011 roku Netia zakończy rozwój sieci LLU, posiadając łącznie 700 węzłów. Inwestycje w sieć następnej generacji (NGA) zostaną komercyjnie przetestowane przed ich rozpoczęciem.

Spółka zakłada, że w okresie najbardziej intensywnych inwestycji - przewidywanych na lata 2011-2013 - wydatki inwestycyjne wynosić będą poniżej 15 proc. rocznych przychodów. W kolejnych latach całkowite wydatki inwestycyjne sięgną ok. 10 - 12 proc. w relacji do przychodów. Netia planuje też zdecydowany wzrost liczby usług pakietowych, dzięki dalszemu postępowi sprzedaży usług multi-play, w tym usług telewizyjnych, które zostaną wprowadzone na szerszą skalę w tym roku.

Po 2012 roku operator planuje wzrost przychodów rok-do-roku o ponad 2 proc. Również planowany udział Netii w rynku usług stacjonarnych ma wzrosnąć z nieco ponad 11 proc. obecnie do co najmniej 15 proc. w 2020 roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200