Jak marketerzy będą wykorzystywali Internet i nowoczesne technologie w 2011 r.

W najnowszym raporcie Digital Predictions for 2011 przygotowanym przez Futures Group sieci Millward Brown eksperci przewidują jak będą działać marki w Sieci w 2011 r. Zapowiadają oni m.in. ewolucje zakupów w Internecie dzięki technologiom typu augmented reality, wielki rozwój metod ekspozycji produktów w sieci i wzrost popularności wirusowych reklamy w formacie filmów wideo.

Przewiduje się, że w nadchodzącym roku marki będą zmuszone do utrzymywania swojej obecności w globalnej sieci zarówno w publicznych, otwartych przestrzeniach, jak i w miejscach o bardziej ograniczonej dostępności. Wynika to z tego, że zamiast surfować po Internecie konsumenci coraz częściej uruchamiają w sieci różne aplikacje i oglądają podstrony na Facebooku. Marki będą więc w coraz większym stopniu zmuszone do tworzenia różnych aplikacji dla konkretnych platform, aby zapewnić sobie obecność tam, gdzie konsumenci będą chcieli się z nimi zetknąć.

"Może się okazać, że łatwiej jest przyciągnąć internautów na stronę fanowską niż na witrynę e sklepu. To oznacza, że marki będą coraz częściej zmuszane do podejmowania decyzji o tym, czy celem ich obecności w globalnej sieci jest budowanie zaangażowania konsumentów czy sprzedaż" - mówi Duncan Southgate, zajmujący stanowisko Global Innovations Director w sieci Millward Brown.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

W raporcie eksperci piszą też o nadchodzącej ewolucji zakupów w Internecie dzięki technologiom typu augmented reality. Dzięki nim konsumenci, którzy nie mogą dotknąć ani poczuć produktów nabywanych za pośrednictwem Internetu, będą mogli odczuć, że są one nieco bardziej namacalne. Przewidywany jest też wielki rozwój metod ekspozycji produktów w sieci. Marketerzy Coraz więcej będzie wiec bannerów, które dają konsumentowi przedsmak wydarzenia społecznościowego na żywo, na przykład przez wysyłanie wiadomości z Twittera na bieżąco.

Wzrasta też potencjał marketingu wirusowego. Wirusowe reklamy w formacie filmów wideo przestają być opcjonalne i stają się coraz ważniejszym elementem w planowaniu kampanii w mediach elektronicznych. Ponadto, przewiduje się, że więcej treści wideo przygotowywanych będzie specjalnie pod kątem Internetu. Badania pokazują bowiem, że filmy tworzone od początku z myślą o emisji w Internecie są bardziej przekonujące niż reklamy telewizyjne wykorzystywane w Internecie.

Dzięki rosnącej popularności urządzeń mobilnych przewiduje się, że wzrost liczny odsłon w sieci wśród konsumentów znajdujących się w ruchu. Dlatego też w 2011 r. budżety na mobilne reklamy znacznie wzrosną w porównaniu z rokiem poprzednim. Marketerzy będą też intensywnie wykorzystywać do swoich działań geolokalizacje Wyszukiwanie ma być z kolei coraz bardziej spersonalizowane, mobilne i atrakcyjne wizualnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200