Którego producenta oprogramowania zechce kupić HP?

Obecnie wpływy HP ze sprzedaży oprogramowania stanowią ledwie 3 proc. obrotów ogółem. Nowy dyrektor generalny koncernu zamierza ten stan rzeczy zmienić i nie wyklucza przejęć. Którego producenta oprogramowania biznesowego Léo Apotheker mógłby chcieć kupić?

Od początku listopada dyrektorem generalnym koncernu HP jest Léo Apotheker, który wcześniej zajmował analogiczne stanowisko w firmie SAP. Podczas pierwszego publicznego wystąpienia od momentu objęcia kierownictwa HP Léo Apotheker ujawnił, że strategia rynkowa koncernu zakłada istotne zwiększenie wpływów z tytułu sprzedaży oprogramowania. Taka deklaracja potwierdza wcześniejsze przewidywania analityków. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami oferta oprogramowania HP ma być rozwijana w sposób organiczny lub w drodze przejęć. Taka deklaracja wywołała falę spekulacji na temat ewentualnych kierunków rozwoju oferty oprogramowania HP oraz firm, którymi władze koncernu potencjalnie mogą być zainteresowane.

Analitycy są zdania, że obecnie w ofercie HP brakuje przede wszystkim systemów wspierających procesy decyzyjne. Jednocześnie eksperci twierdzą, że spośród wszystkich rozwiązań wspierających zarządzanie w ostatnich miesiącach niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się systemy klasy Business Intelligence. Według analityków to właśnie ten sektor jest najbardziej prawdopodobnym kierunkiem rozwoju oferty rozwiązań aplikacyjnych HP. James Kobielus, analityk firmy Forrester Research podkreśla, że taki kierunek rozwoju oferty byłby zgodny z doświadczeniami dyrektora generalnego HP. Leo Apotheker w dużej mierze nadzorował m.in. fuzję SAP i Business Objects. W kontekście ewentualnej fuzji z HP wymieniane są m.in. firmy MicroStrategy, Informatica i Teradata.

Jednocześnie analitycy podważają spekulacje dotyczące ewentualnej fuzji HP i SAP. "Byłby to krok dalece odległy od obszarów, na których HP obecnie się koncentruje. Moim zdaniem taka zmiana w obecnej sytuacji rynkowej obu firm wiązałaby się ze zbyt dużym wysiłkiem organizacyjnym. Potencjalna fuzja z SAP oznaczałaby też bardzo poważne zmiany w ofercie HP" - podkreśla Paul Hamerman, analityk firmy Forrester Research. Według niego na obszarze oprogramowania wspierającego zarządzanie nie brak jednak rozwiązań wertykalnych, które HP mógłby zechcieć włączyć do własnej oferty. Szczególnie duży potencjał ma być widoczny w zakresie rozwiązań dedykowanych dla służby zdrowia. Pojawiają się również głosy mówiące, że koncern HP mógłby być zainteresowany zacieśnieniem współpracy z firmą Salesforce. Warto dodać, że według pojawiających się doniesień HP zamierza zastąpić oprogramowaniem Salesforce wykorzystywany obecnie, korporacyjny system CRM. W skali całej korporacji z opartych na rozwiązaniach Oracle Siebel systemu wspierającego zarządzanie relacjami z klientami korzysta ponad 35 tys. użytkowników.

Czytaj też:

Dell zarabia na korporacjach

Firmy tracą miliardy na nieużywanym, ale wciąż utrzymywanym oprogramowaniu

Konsorcjum 70 dużych koncernów zechce wywierać wpływ na dostawców IT

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200