Rosyjski gigant usług outsourcingu IT wchodzi do Polski

W Krakowie powstanie centrum rozwojowe rosyjskiej firmy Luxoft. W ciągu najbliższych dwóch lat znajdzie w nim pracę przynajmniej 200 osób. Docelowo krakowski oddział ma obsługiwać klientów z całej Europy.

Głównym celem planowanej inwestycji jest rozbudowa sieci centrów rozwojowych oraz chęć rozszerzenia dostępności oferownaych przez Luxoft usług outsourcingu IT. Polskie centrum ma korzystać z lokalnego potencjału kadrowego. Krakowski oddział firmy będzie oferował kompleksowy zestaw usług rozwoju oprogramowania dla dużych przedsiębiorstw. Specjalizacją centrum będą rozwiązania dla branży motoryzacyjnej, turystycznej oraz finansowej. Krakowskim ośrodkiem pokieruje Przemysław Berendt, który przed objęciem stanowiska dyrektora zarządzającego w polskim oddziale firmy Luxoft, pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w polskiej filii Betware. Wcześniej pracował również m.in. w Procter & Gamble.

"Polskie biuro to istotne uzupełnienie globalnej bazy centrów rozwojowych Luxoft. Stanowi ono również ważny element optymalizacji kosztów oraz efektywnej komunikacji z obecnymi i nowymi klientami w całej Europie, umożliwiając im korzystanie z usług offshore/onshore. W ciągu ostatnich trzech lat średnioroczna stopa wzrostu Luxoft wynosiła 30 procent" - podkreśla Przemysław Berendt. Jego zdaniem głównymi zaletami oferty rosyjskiego dostawcy jest innowacyjność, znajomość branży oraz elastyczność. Przemysław Berendt podkreśla również, że Luxoft wybrał Polskę jako lokalizację swojego najnowszego centrum rozwojowego m.in. z powodu dużej liczby dobrze wyszkolonych informatyków z dodatkowym atutem w postaci znajomości języków obcych. Nie bez znaczenia było również położenie geograficzne Polski oraz silna pozycja ekonomiczna regionu.

Firma Luxoft powstała w 2000 roku jako spółka zależna wydzielona z IBS Group. Poza Rosją Luxoft posiada centra rozwojowe w Rumunii, Wietnamie oraz na Ukrainie. Spółka dysponuje również oddziałami w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych. Z usług rosyjskiej firmy korzystają m.in. koncerny Boeing, IBM, Harman i Avaya.

Czytaj też:

IBM wprowadza polską wersję LotusLive

W Poznaniu ruszyło międzynarodowe centrum obsługi IT firmy Ciber

HP otworzyło dziś w Warszawie najważniejsze centrum klienckie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200