IBM kupuje dostawcę rozwiązań analitycznych - Netezza

W ramach ekspansji działu analityki biznesowej IBM kupuje za ok. 1,7 mld USD firmę Netezza, dostawcę rozwiązań hurtowni danych.

Firmy wydały dziś wspólne oświadczenie: IBM odkupi akcje Netezzy po 27 USD za udział. "Netezza uzupełnia nasze możliwości w dziedzinie analityki biznesowej i bazy klientów" - stwierdził Steve Mills, wiceprezes IBM Software and Systems (cytat za IDG News Service).

Netezza jest dla IBM zasobem strategicznym - w badaniu przeprowadzonym wśród CIO aż 83% respondentów uznało analitykę biznesową za priorytet. W ciągu ostatnich czterech lat IBM kupiło 23 firmy specjalizujące się w analityce, za łącznie 12 mld USD. Firma zatrudnia aż 6 tys. konsultantów, którzy specjalizują się w usługach analitycznych.

Netezza ma w swojej ofercie rozwiązania hurtowni danych, które określa jako szybkie i łatwe w implementacji. Od wielu lat spółka była partnerem IBM, zbudowała swoje rozwiązania z użyciem oprogramowania i sprzętu IBM. Netezza zatrudnia ponad 500 osób na całym świecie, posiada ok. 350 klientów biznesowych (m.in. eHarmony, Estee Lauder, Nationwide Insurance, Time Warner, Virgin Media).

IBM będzie sprzedawał produkty najnowszego nabytku w ramach portfolio IBM Information Management.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200