IBM kupuje producenta systemów klasy CEM

Big Blue zamierza kupić amerykańską firmę Unica specjalizującą się w rozwijaniu oprogramowania wspierającego planowanie i realizację kampanii marketingowych. Transakcja warta 480 mln USD ma pozwolić na rozszerzenie oferty IBM oraz ułatwić własne działania marketingowe koncernu.

Firma Unica specjalizuje się m.in. w tworzeniu oprogramowania wspierającego zarządzanie doświadczeniem klientów. Rozwiązania klasy Customer Experience Management są wykorzystywane m.in. w planowaniu kompleksowych działań marketingowych. Spółka jest również producentem systemów pozwalających na analizowanie i optymalizację internetowych kanałów komunikacji z klientami.

Transakcja warta 480 mln USD pozwoli m.in. na rozszerzenie oferty Big Blue. Jednak być może ważniejsze z punktu widzenia kierownictwa IBM będą potencjalne korzyści wynikające z wdrożenia oprogramowania Unica na szeroką skalę w ramach własnej organizacji. Z oficjalnego komunikatu wynika bowiem, że koncern zamierza wykorzystać rozwiązania przejmowanej spółki do realizacji własnej, zintegrowanej strategii marketingowej. Przejęcie przyczyni się również do rozszerzenia bazy klientów IBM. Z rozwiązań firmy Unica korzystają obecnie m.in. największe sieci handlowe i koncerny motoryzacyjne oraz instytucje finansowe. W gronie klientów amerykańskiej spółki są również największe firmy z branży IT - m.in. Cisco, EMC, czy HP. Transakcja ma być zamknięta pod koniec br.

Czytaj też:

IBM kupuje firmę Datacap i planuje rozwój oferty rozwiązań ECM

Internet zmienił relacje między konsumentami i producentami

Outbox partnerem Capgemini Polska w projektach CRM dla TP

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200