IBM kupuje producenta systemów klasy CEM
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 13.08.2010, godz. 16:03
Big Blue zamierza kupić amerykańską firmę Unica specjalizującą się w rozwijaniu oprogramowania wspierającego planowanie i realizację kampanii marketingowych. Transakcja warta 480 mln USD ma pozwolić na rozszerzenie oferty IBM oraz ułatwić własne działania marketingowe koncernu.
Firma Unica specjalizuje się m.in. w tworzeniu oprogramowania wspierającego zarządzanie doświadczeniem klientów. Rozwiązania klasy Customer Experience Management są wykorzystywane m.in. w planowaniu kompleksowych działań marketingowych. Spółka jest również producentem systemów pozwalających na analizowanie i optymalizację internetowych kanałów komunikacji z klientami.
Transakcja warta 480 mln USD pozwoli m.in. na rozszerzenie oferty Big Blue. Jednak być może ważniejsze z punktu widzenia kierownictwa IBM będą potencjalne korzyści wynikające z wdrożenia oprogramowania Unica na szeroką skalę w ramach własnej organizacji. Z oficjalnego komunikatu wynika bowiem, że koncern zamierza wykorzystać rozwiązania przejmowanej spółki do realizacji własnej, zintegrowanej strategii marketingowej. Przejęcie przyczyni się również do rozszerzenia bazy klientów IBM. Z rozwiązań firmy Unica korzystają obecnie m.in. największe sieci handlowe i koncerny motoryzacyjne oraz instytucje finansowe. W gronie klientów amerykańskiej spółki są również największe firmy z branży IT - m.in. Cisco, EMC, czy HP. Transakcja ma być zamknięta pod koniec br.
Czytaj też:
IBM kupuje firmę Datacap i planuje rozwój oferty rozwiązań ECM
Internet zmienił relacje między konsumentami i producentami
Outbox partnerem Capgemini Polska w projektach CRM dla TP