Outbox partnerem Capgemini Polska w projektach CRM dla TP

Spółki będą współpracować przy systemach CRM dla operatora.

Capgemini Polska, który został strategicznym partnerem Grupy TP w zakresie zarządzania relacjami z klientami, podpisał umowę z Outbox. Spółki będą współpracować nad rozwojem i utrzymaniem kilkudziesięciu systemów w domenie CRM TP i Orange, przez najbliższe trzy lata.

"Kontrakt zakłada stałe polepszanie efektywności dostarczania zmian w systemach. Wierzymy, że realizacja zmian we wszystkich systemach domenowych przez jednego dostawcę umożliwi skuteczne rekomendowanie racjonalizacji architektury systemów w domenie CRM - między innymi wprowadzenie centralnego katalogu produktów oraz systemu zarządzającego logiką przyjmowania zamówień, tak aby TP mogła szybciej wprowadzać nowe oferty na rynek a co za tym idzie jeszcze sprawniej konkurować z operatorami alternatywnymi" - mówi Marcin Ciesielski, członek zarządu Outbox.

Od momentu podpisania kontaktu następuje kilkumiesięczna faza tranzycji - przekazania systemów pod opiekę Outbox i Capgemini. Dla systemów które Outbox już wcześniej rozwijał i utrzymywał- faza tranzycji zostanie zminimalizowana do kilku tygodni. Kontrakt z TP nie zakłada transferu pracowników.

Outbox współpracuje już z Grupą TP od 2005 roku i realizuje dla operatora projekty informatyczne w obszarze CRM. Umowa z Capgemini będzie dla spółki istotnym impulsem rozwoju nie tylko na polskim rynku. Współpraca pomiędzy Outbox a Capgemini obejmuje również pozostałe kraje europejskie, w których działa właściciel TP SA - grupa France Telecom. "Dla Outbox podpisanie tego kontraktu oznacza znaczący wzrost wolumenu prac, a w efekcie zwiększenie przychodów firmy szacowane na 20%" - mówi Marcin Ciesielski.

Jak informowaliśmy wcześniej, Grupa TP jako dostawców strategicznych, oprócz Capgemini wybrała cztery inne spółki do obslugi zdefiniowanych wcześniej siedmiu domen biznesowych aplikacji. W obszarach systemów rozliczeniowych oraz business intelligence Grupa TP będzie współpracować z Asseco Poland.

Z kolei Atos Origin został wybrany do obsługi domeny OSS, systemu provisioningu, bazy danych o sieci miedziowej i światłowodowej, obsługi uszkodzeń, aktywacji nowych produktów - wszystkiego, co wiąże się z Krajowym Systemem Paszportyzacji. Atos Origin będzie zajmował się OSS wyłącznie dla TP. Dla TP i PTK Centertel pracować zaś będą AMG.net oraz CGI.

AMG.net, należący do francuskiego Bulla, obejmie domenę platform służących do internetowej sprzedaży i obsługi klienta. Zajmie się ich dalszym rozwojem i utrzymaniem dla całej Grupy TP. CGI będzie obsługiwał domenę integracji środowiska aplikacyjnego grupy TP. Więcej...

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200