Firmy nie potrafią mierzyć stopnia wykorzystania oprogramowania
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 08.07.2010, godz. 16:45
Z przeprowadzonych na rynku brytyjskim analiz wynika, że trzy na cztery firmy nie dysponują żadnymi narzędziami umożliwiającymi ocenę realnej przydatności i stopnia wykorzystania aplikacji biznesowych. W co trzeciej organizacji niemal niemożliwe jest również oszacowanie realnych kosztów posiadania oprogramowania.
Analizy przeprowadzone przez firmę Centrix Software pokazują, że statystycznie tylko jedna na cztery firmy z Wielkiej Brytanii dysponuje odpowiednimi procedurami i rozwiązaniami informatycznymi umożliwiającymi odpowiedź na pytanie jak często pracownicy korzystają z konkretnych aplikacji. Podobny odsetek firm jest w stanie dokładnie ocenić całkowity poziom kosztów użytkowania wszystkich rozwiązań aplikacyjnych. Niewiele firm korzysta z dedykowanych rozwiązań usprawniających zarządzanie aplikacjami oraz ocenę realnych kosztów ich użytkowania. Z przeprowadzonego badania wynika również, że problemy są tym większe, im bardziej złożonym środowiskiem IT dysponuje firma.
Według autorów badania stoi to w sprzeczności z rosnącą popularyzacją rozwiązań z zakresu wirtualizacji. "Brak mechanizmów służących do oceny rzeczywistych kosztów i przydatności aplikacji jest źródłem dodatkowych kosztów. Powoduje również dodatkowe problemy w środowiskach zwirtualizowanych" - mówi Lisa Hammond, dyrektor generalny Centrix Software.
Czytaj też:
Priorytety CIO: innowacje i oszczędności
Zarządzanie projektami to wyzwanie dla polskich firm
Rośnie popyt na systemy wspierające zarządzanie infrastrukturą