HP inwestuje w strumieniowe przesyłanie danych

Hewlett-Packard kupił amerykańską firmę Melodeo. Przejęcie ma zagwarantować koncernowi dostęp do technologii strumieniowego przesyłania danych wykorzystywanych obecnie w ramach usługi NuTsie. HP chce wykorzystywać technologię amerykańskiej spółki do realizacji własnej wizji oferowania usług w modelu cloud.

Obecnie sztandarowym produktem Melodeo jest usługa umożliwiająca strumieniowe przesyłanie utworów muzycznych zakupionych w serwisie iTunes do telefonów opartych na innych platformach systemowych niż urządzenia Apple. Dzięki temu utworów zakupionych za pośrednictwem serwisu iTunes słuchać można m.in. za pośrednictwem telefonów działających na platformie Google Android, Windows Mobile, czy BlackBerry. Przedstawiciele koncernu HP zapowiadają jednak, że rozwiązania opracowane przez firmę Melodeo mogą znaleźć zastosowanie w modelu cloud computing. "Ogromny potencjał tej technologii widać m.in. w możliwości dostarczania usług w modelu cloud computing milionom klientów" - czytamy w oświadczeniu HP. Z niepotwierdzonych doniesień wynika, że wartość transakcji to ok. 30 mln USD.

Zdaniem ekspertów transakcja obrazuje również zmianę strategii HP. Wiele wskazuje bowiem na to, że koncern będzie stopniowo rozszerzał działalność, coraz bardziej oddalając się od rozwiązań kojarzonych dotychczas z marką Hewlett-Packard. Pod koniec kwietnia br. przedstawiciele kierownictwa koncernu poinformowali o przejęciu firmy Palm. Za zapowiedzi wynika, że rozwój urządzeń mobilnych tego producenta będzie kontynuowany, jednocześnie rozwiązania Palm znajdą zastosowanie w innych produktach HP. Dotychczas nie ujawniono planów wykorzystania technologii Melodeo w rozwiązaniach HP.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Analitycy wskazują również na inny aspekt planowanego przejęcia amerykańskiej spółki. Wraz z zespołem Melodeo do HP przejdzie David Billmaier, wiceprezes ds. marketingu spółki, który wcześniej przez ponad dekadę zajmował się rozwojem produktów Apple. Warto dodać, że wraz z premierą tabletu iPad wyraźnie nasiliła się konkurencja między koncernami Apple i HP.

Czytaj też:

Ojciec sukcesu Windows 7 pokieruje działem Software and Solutions w HP

HP tworzy społeczność dla pracowników IT

HP otwiera sklep z aplikacjami

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200