Apple nie nadąża z produkcją nowych tabletów?

Niewykluczone, że zainteresowanie tabletem iPad zaskoczyło kierownictwo koncernu Apple. O ponad tydzień przesunięto termin realizacji części zamówień nowego urządzenia w przedsprzedaży. Do oficjalnej sprzedaży iPad trafi 3 kwietnia.

Przedsprzedaż nowych tabletów Apple rozpoczęto 12 marca. Obiecywano wtedy realizację zamówienia najpóźniej do terminu oficjalnej premiery nowego urządzenia. Jednak z informacji agencji Reuters wynika, że terminy realizacji części złożonych w przedsprzedaży zamówień na nowe urządzenia Apple zmieniły się 27 marca. Zlikwidowano również opcję osobistego odbioru urządzenia w jednej z placówek handlowych Apple. Jednocześnie przedstawiciele amerykańskiego koncernu podkreślają, że wszystkie zamówienia złożone przed 27 marca zostaną zrealizowane najpóźniej w dniu oficjalnej premiery rynkowej tabletu iPad. Oficjalnego powodu zmiany terminu przedstawiciele koncernu nie ujawniają.

Chociaż decyzja taka może być związana z kwestiami logistycznymi, to zdaniem analityków bardziej prawdopodobne są problemy bezpośrednio związane ze skalą produkcji. Niewykluczone, że popyt na pierwszy tablet firmowany logo Apple zaskoczył nawet kierownictwo koncernu. Według nieoficjalnych doniesień tylko w ciągu pierwszego tygodnia przedsprzedaży złożono "kilkaset tysięcy" zamówień. Możliwe więc, że przy takiej skali popytu w pierwszym kwartale sprzedaży Apple sprzeda więcej tabletów iPad, niż miało to miejsce w przypadku pierwszych trzech miesięcy sprzedaży telefonu iPhone. Pojawiają się m.in. prognozy zakładające, że tylko w drugim kwartale br. Apple sprzeda ponad milion nowych tabletów. Pierwszy milion terminali iPhone sprzedano po 74 dniach sprzedaży. Taką samą liczbę terminali iPhone 3G sprzedano już w ciągu pierwszych dwóch dni obecności na rynku. Za tydzień będzie wiadomo, czy iPad pobije ten rekord.

W Stanach Zjednoczonych najtańsza wersja tabletu Apple kosztować będzie 499 USD. Tymczasem z analiz firmy iSuppli wynika, że koszt produkcji takiej wersji tabletu iPad to mniej niż 230 USD. Warto dodać, że pod koniec kwietnia br. na rynek trafić mają iPady wyposażone w moduł 3G. Poszczególne modele mają być o 130 USD droższe od urządzeń wyposażonych jedynie w moduł Wi-Fi. W Polsce iPad ma być dostępny najwcześniej w trzecim kwartale br. Warto dodać, że z pojawiających się w Internecie informacji wynika, że w Polsce cena rynkowa tabletu iPad przekroczy 2,2 tys. zł netto.

Czytaj też:

iPad w biznesie - tak, ale jeszcze nie teraz

iPad, czy Kindle uratują książki i gazety?

Rzeczywistość cyfrowo rozszerzona

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200