Profesor Janusz Filipiak o CeBIT 2010

Na targach CeBIT spotkaliśmy prezesa Comarchu. Jego zdaniem targi w tym roku są wyjątkowe.

"Po raz pierwszy przedstawiamy się jako firma niemiecka, którą - jako SoftM - rzeczywiście jesteśmy. Przez poprzednie lata przyjeżdżaliśmy jako firma z Polski. Czysto polska spółka jednak nie da rady zrobić dużego biznesu w Niemczech" - powiedział dla Computerworld Janusz Filipiak.

Hasło przewodnie tegorocznego CeBIT-u, który zaczyna się dziś (2 marca) to 'Connected Worlds' ukute zostało przez największe firmy z branży teleinformatycznej oraz niemieckie stowarzyszenie BITKOM, stały partner tych targów. W tym roku krajem partnerskim jest Hiszpania (rok temu był to stan Kalifornia).

Obsada stoiska Comarchu to 60 osób, z czego 50% to personel SoftM. Comarch-SoftM pokazuje przede wszystkim produkty niemieckiej firmy: Semiramis i Infostore. Te systemy są nadal rozwijane w Niemczech i Szwajcarii. O ich dalszy los dopytywali się jednak niemieccy dziennikarze podczas konferencji prasowej Comarchu na targach CeBIT. "Odzwierciedla to także zmianę charakteru tych targów, które dawniej był bardziej międzynarodowe, a teraz są głównie skierowane na klienta niemieckiego" - dodał Janusz Filipiak.

Na targach CeBIT, Comarch-SoftM zaprezentuje też platformę Comarch ECOD, rozwiązanie do elektronicznej wymiany dokumentów. W Hanowerze nastąpi premiera Comarch ECOD 2.0. Zmiany względem poprzedniej wersji dotyczą głównie aplikacji webowych oraz systemu klasy SFA (Comarch ECOD Agent). W ramach Comarch ECOD 2.0 zastosowano również nową technologię BizTalk 2009, rozbudowano monitoring systemu poprawiający efektywność jego działania i zwiększono możliwości konfiguracyjne.

Comarch na targach CeBIT będzie też promował zaplecza swoich Data Center w Polsce i na świecie. Zaprezentowana zostanie też kolejna odsłona Comarch ALTUM oraz narzędzie do modelowania procesów decyzyjnych Comarch Workflow. Z kolei multimedialna prezentacja przyszłość sklepów samoobsługowych - Retail Innovation Center, towarzyszy premierze systemu ERP kierowanego właśnie dla tej branży.

Czytaj także:

Comarch chce aktywniej działać za granicą

Comarch tworzy społeczności klientów i nowe rozwiązania dla handlu

Comarch planuje rozwój na rynku ERP w Chinach

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200