Symantec: połowa centrów danych cierpi na niedobory kadrowe

Według badań przeprowadzonych przez Applied Research na zlecenie firmy Symantec, 50 proc. szefów centrów danych zgłasza niedobory kadrowe, a przedsiębiorstwa nadal poszukują sposobów na ograniczanie kosztów.

Według danych zawartych w raporcie "State of the Data Center", 16 proc. respondentów stwierdza duże braki personelu w centrach danych, a kolejne 34 proc. sygnalizuje pewne niedobory kadrowe. Jednocześnie centra danych stają się coraz bardziej złożone i trudne do zarządzania, z rosnącą liczbą aplikacji, danych i coraz większymi wymaganiami odnośnie poziomu SLA (Service Level Agreement).

W trzecich już, dorocznych badaniach z zakresu centrów danych zlecanych przez Symantec, Applied Research odpytała specjalistów z centrów danych zatrudnionych w 1780 przedsiębiorstwach na całym świecie.

Zobacz również:

  • Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI
  • Wielka inwestycja Atmana w przetwarzanie danych
  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Olbrzymia większość przedsiębiorstw stwierdza, iż ma problemy z uzyskaniem odpowiednich funduszy i dostatecznie wykwalifikowanych kandydatów, aby zapewnić zespół obsługujący centrum danych na odpowiednim poziomie. Pomimo to, 45 proc. firm twierdzi, iż ich centra danych są wystarczająco obsadzone, a 5 proc. stwierdza nawet przerost zatrudnienia.

Firmy poszukują różnych sposobów ograniczania kosztów: 31 proc. zredukowało obsadę centrów danych w roku 2009 - o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Inną popularną strategią redukcji kosztów jest zwiększenie automatyzacji rutynowych zadań, wirtualizacja serwerów, konsolidacja centrów danych, cloud computing i outsourcing.

Z badań tych wynika też, że średnie przedsiębiorstwa wdrażają nowe technologie znacznie szybciej niż duże i dotyczy to całego wachlarza nowych technologii, w tym wirtualizacji, cloud computing, deduplikacji, replikacji i ciągłej ochrony danych.

W badaniach tych pytano także o plany odtwarzania po katastrofie (disaster recovery - DR). Około 80 proc. respondentów deklarowało zaufanie do swoich planów odtwarzania po katastrofie, chociaż jedna trzecia przedsiębiorstw miała plany DR nieudokumentowane lub wymagające przepracowania. Również jedna trzecia przedsiębiorstw w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przeprowadzała rewizji planów DR, a liczni respondenci stwierdzali brak wpisanych do tych planów serwerów wirtualnych, oddziałów zamiejscowych i cloud computing.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200