CA zgodnie z planem

Stanisław Buzała, szef polskiego oddziału CA, ma duże powody do zadowolenia. Podpisał umowę partnerską z Asseco Systems.

CA od ponad roku kontynuuje reorganizację działania w kierunku modelu w pełni partnerskiego, przygotowując nowe zasady i zachęty dla zainteresowanych współpracą. Nowym partnerem amerykańskiej firmy została niedawno spółka Asseco Systems, której w grupie Asseco powierzono współpracę z dostawcami rozwiązań zewnętrznych. "Nawiązanie współpracy z grupą Adama Górala jest bardzo ważnym dla nas wydarzeniem i wiążemy z nim duże nadzieje na ekspansję nie tylko w Polsce, ale także poza granicami naszego kraju - wszędzie tam, gdzie działa i będzie działać Asseco" - podkreśla Stanisław Buzała, dyrektor CA w Polsce. Wieloletnie doświadczenie spółki Asseco Systems oraz jej udział w polskim rynku to pierwszy powód do zadowolenia dla polskiego oddziału CA.

Drugi to fakt, że umowa z Asseco Systems obejmuje rozwiązania mainframe oraz rozwiązania z grupy IT security - dwie grupy produktowe, które do tej pory w Polsce miały najmniejszy udział w przychodach CA. Na świecie natomiast relacja jest odwrotna - mainframe to ok. 60% przychodów CA, znaczny w nich udział ma także bezpieczeństwo informacji. "Wraz z Asseco wchodzimy w zupełnie nowe obszary polskiego rynku" - mówi Stanisław Buzała. O tym, że CA bardzo ceni sobie nowego partnera świadczy fakt, że szkolenia i certyfikacja inżynierów, wdrożeniowców, pracowników wsparcia sprzedaży i samej sprzedaży będzie odbywała się siłami nie tylko polskiego oddziału, ale całej organizacji na poziomie europejskim. "Asseco Systems będzie współpracować, a nie konkurować ze światowym dostawcą technologii na rynku lokalnym i regionalnym - to ewidentna korzyść dla naszego partnera" - mówi Stanisław Buzała.

Strategiczna współpraca

Szef polskiego oddziału CA podkreśla, że spółka chce mieć wąskie, wyselekcjonowane grono lojalnych partnerów, wyspecjalizowanych w jednej lub dwóch grupach produktowych (CA ma ich obecnie sześciu). "Liczba partnerów jest niewielka, ale będziemy w nich bardzo dużo inwestować. Istotne jest pokrycie rynku i potencjał dotarcia, a również intensywność współpracy - chodzi o to, żeby biznes z CA stanowił znaczący udział w biznesie naszych partnerów. Nie szukamy partnerów oportunistycznych, sprzedających i wdrażających od okazji do okazji. Stawiamy na partnerów strategicznych" - mówi Stanisław Buzała.

W ostatnim okresie CA nawiązało na poziomie globalnym współpracę z firmą doradczą Deloitte, która została partnerem konsultingowym w obszarze IT risk management. W Polsce z kolei CA może pochwalić się kontraktem swojego partnera Premium Technology, który podpisał umowę na wdrożenie systemu klasy PPM - CA Clarity, służącego do zarządzania portfelem projektów.

Jak mówi szef polskiego CA, obecny rok finansowy niekoniecznie będzie należał do najlepszych, ale ostatni kwartał obrachunkowy, który firma kończy w marcu br., to jeszcze szansa na poprawę wyników. "Model partnerski okrzepł i rokuje dobrze" - twierdzi Stanisław Buzała. Tegoroczne CA Forum odbędzie się 3 marca 2010 w Warszawie.

Czytaj także:

Oracle: będzie więcej specjalizowanych partnerów

Software AG uruchamia program partnerski

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200