IBM Polska stworzył dział analityki biznesowej

Jego oferta ma koncentrować się na zaawansowanej analizie biznesowej i optymalizacji procesów biznesowych. Działem IBM Business Analytics & Optimization (BOA), stworzonego w ramach działu Global Business Services, kierować będzie Filip Łapiński.

Nowy dział poszerzy ofertę konsultingową IBM poprzez włączenie do niej rozwiązań i technologii pozyskanych dzięki przejęciom takich firm, jak Cognos i SPSS. W ostatnim globalnym badaniu IBM, w którym udział wzięło 2500 CIO z 19 branż i 78 krajów na świecie, aż 83% z nich uznało, że nowe podejście do analizy i zarządzania informacją w firmie jest kluczowe w zwiększaniu konkurencyjności. Z tą myślą firma IBM wprowadza w Polsce nowy pion usług biznesowych - BAO. Jest to kolejny krok na drodze rozbudowy kompetencji IBM w obszarze doradztwa biznesowego od momentu przejęcia w 2002 roku działu PricewaterhouseCoopers Consulting.

"Wśród kadry zarządzającej rośnie nie tylko potrzeba przyspieszenia procesu decyzyjnego, ale również przewidywania konsekwencji każdej podjętej decyzji, tak aby była ona trafna i podjęta w oparciu o fakty" - mówi Dariusz Śliwowski, dyrektor Global Services w IBM Polska.

Opublikowane niedawno badanie IBM Institute for Business Value wśród członków kadry zarządzającej wykazało, że 50% menedżerów nie ma dostępu do niezbędnych do wykonywania pracy. Co trzeci podejmuje je bez takich danych. Natomiast 3 z 5 nie dzieli się istotnymi danymi ze swoimi partnerami. W czasach zaostrzonej walki na rynku, podczas gdy firmy są obecnie poddawane coraz silniejszej presji na wynik przy coraz mniejszej tolerancji na błędy, liderzy szukają nowych sposobów na podejmowanie decyzji z większą trafnością i szybciej niż dotychczas. W badaniu tym, 8 na 10 menedżerów stwierdziło, że podejmuje decyzje mimo braku lub na podstawie niesprawdzonych informacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200