Klienci 3Com zadowoleni z nadejścia HP

Szybki sondaż, przeprowadzony wśród amerykańskich klientów 3Com tuż {{a:HTTP://www.networld.pl/news/352435/HP.przejmuje.3Com.za.2.7.mld.USD.html}}po ogłoszeniu decyzji o kupnie firmy przez HP{{/a}}, wskazuje na ciepłe przyjęcie nadchodzących zmian. Niewielka część bardziej sceptycznych głosów koncentruje się głównie wokół niepewnej przyszłości dublujących się produktów obu firm oraz utrzymania dotychczasowych relacji z klientami.

“Odetchnąłem z ulgą po usłyszeniu najnowszych wiadomości." - stwierdził Jeff Hoge, dyrektor działu IT z firmy Primland (Virginia, USA). “ Znaczna część infrastruktury sieciowej naszej firmy pochodzi od 3Com. Przejęcie tej spółki przez HP może przyczynić się do rozwijania i udoskonalania już istniejących produktów, na czym możemy tyko zyskać." - podkreśla Hoge.

Fred Tarca, zarządzający usługami IT na uniwersytecie Quinnipiac (Connecticut, USA) przyznaje, że informacja o przejęciu 3Com była sporym zaskoczeniem. "Byliśmy mocno zdziwieni tą informacją, choć już po krótkiej refleksji stwierdziliśmy, że fakt ten tylko umacnia nasze zaangażowanie w rozwój sieci uniwersyteckiej opartej na urządzeniach 3Com. Z radością będziemy widzieć u siebie komplementarne rozwiązania HP."

W podobnym tonie wypowiada się Ted Malos, dyrektor IT z Ventura Unified School District (Kalifornia, USA). “Mój ostatni pracodawca bazował wyłącznie na produktach HP." - stwierdza Malos, podkreślając jednocześnie, że obecnie 95 proc. wykorzystywanego przez niego sprzętu pochodzi z 3Com.

Przytoczone opinie mają także swój bardziej sceptyczny wymiar. Ted Malos i Fred Tarca liczą na to, że dotychczasowe dobre stosunki z 3Com nie zmienią się po finalizacji przejęcia przez HP. Jeff Hoge z Primland wyraża zaś swoje obawy o przyszłość linii produktów 3Com NBX/VCX (VoIP). HP nie ma bowiem swojej własnej serii produktów dla korporacyjnej telefonii IP, bazuje przede wszystkim na rozwiązaniach partnerów (Microsoft, Avaya).

Niepewność klientów, co do przyszłości konkretnych rozwiązań jeszcze chwilę potrwa. Finalizacja transakcji ma nastąpić w I połowie przyszłego roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200