Sony Ericsson nadal pod kreską

W trzecim kwartale br. sprzedaż telefonów marki Sony Ericsson spadła o 42 proc. względem podobnego okresu rok temu. Koncern zamknął kwartał stratą sześciokrotnie wyższą niż w ubiegłym roku.

Obroty firmy Sony Ericsson w ostatnim okresie wyniosły ok. 1,6 mld euro i były niemal dwukrotnie niższe niż rok temu. Strata netto przekroczyła 164 mln euro wobec 25 mln euro rok wcześniej. W trzecim kwartale br. sprzedano ok. 14,1 mln telefonów marki Sony Ericsson. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku liczba ta wynosiła niemal 26 mln szt. Niezależnie od tego w ujęciu ilościowym sprzedaż telefonów Sony Ericsson wzrosła o 2 proc. w porównaniu z drugim kwartałem br.

Według analityków na poprawę sytuacji finansowej koncernu mogłoby wpłynąć wprowadzenie na rynek nowych modeli telefonów. "W ofercie firmy Sony Ericsson brakuje m.in. tańszego urządzenia z klawiaturą QWERTY. Koncern wycofał się z produkcji takich telefonów na krótko przed tym, jak zyskały one popularność na rynku konsumenckim. To jeden z najważniejszych błędów zarządu firmy" - uważa Carolina Milanesi, analityk firmy Gartner.

Czytaj też:

IDC: sprzedaż telefonów spada, rośnie konkurencja cenowa

Micro USB i "mały jack" standardem w komórkach

Windows w każdej kieszeni

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200