IBM zainwestuje co najmniej 1,2 mld USD w rozwiązania analityczne

Przedstawiciele Big Blue poinformowali o zawarciu porozumienia w sprawie zakupu amerykańskiej firmy SPSS specjalizującej się w rozwiązaniach klasy Business Intelligence. Wartość transakcji to 1,2 mld USD. Koncern zamierza również kupić firmę Ounce Labs.

W zeszłym miesiącu informowano o nawiązaniu bliskiej współpracy pomiędzy IBM i SPSS. Technologie analityczne mniejszej spółki miały być integrowane m.in. w rozwiązaniach z zakresu zarządzania wydajnością sprzętu IBM. Ostatecznie zdecydowano jednak o połączeniu obu firm. Wartość transakcji, która ma zostać zakończona jeszcze w tym roku, przekracza 1,2 mld USD. Fuzja musi jeszcze zyskać akceptację regulatorów rynkowych i udziałowców mniejszej firmy. Z ujawnionych informacji wynika, że oprogramowanie SPSS będzie rozwijane na dotychczasowych zasadach.

Nie podano natomiast szczegółów planowanego przejęcia firmy Ounce Labs. Spółka dostarcza m.in. rozwiązania umożliwiające analizowanie bezpieczeństwa systemów informatycznych i kodu źródłowego oprogramowania. Rozwiązania Ounce Labs zostaną najepewniej włączone do linii produktowej Rational.

To kolejny krok IBM w stronę rozwoju własnych kompetencji w zakresie systemów analitycznych. W maju br. koncern kupił firmę Exeros wyspecjalizowaną w mechanizmach rozpoznawania danych. Zapowiadano wtedy m.in., że rozwiązania firmy Exeros zostaną wykorzystane do rozszerzenia oferty usług świadczonych przez dział konsultingowy IBM wyspecjalizowany w optymalizacji procesów biznesowych i prowadzeniu analiz. Najprawdopodobniej rozwiązania SPSS również znajdą zastosowanie w tym segmencie działalności Big Blue. Warto dodać, że w styczniu ubiegłego roku IBM przejął firmę Cognos.

Czytaj też:

Oracle rozwija kompetencje w zakresie integracji danych

SAP oferuje 63,7 mln euro za SAF

60 proc. firm ma nadmiernie rozbudowane systemy analityczne

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200