Yahoo z silnikiem wyszukiwawczym Bing?

Wg nieoficjalnych informacji już niebawem użytkownicy Yahoo przeszukiwać będą sieć korzystając z wyszukiwarki Bing ze stajni Microsoft.

Wg nieoficjalnych informacji firma Yahoo jest bliska podpisania umowy z Microsoft, na mocy której silnikiem wyszukiwawczym portalu stanie się Bing, ze stajni giganta z Redmond.

Korzyści wynikające z ewentualnej współpracy odnieść mogą obie strony porozumienia. Yahoo obniży koszty związane z koniecznością utrzymywania i rozwijania własnego silnika wyszukiwawczego i prowadzenia rywalizacji z Google, a także będzie mogło umieszczać reklamy na własnych stronach oraz w wynikach wyszukiwania Bing. Dla Microsoft porozumienie z Yahoo może być szansą zbliżenia się do lidera branży i uplasowania się na drugim miejscu.

Wg najnowszych danych ComsScore udział wyszukiwań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem Yahoo spadł z 20,1% w maju 2009 r. do 19,6% w czerwcu, przy jednoczesnym wzroście wykorzystania narzędzi Microsoft (z 8% do 8,4%). Uruchomiona przez Microsoft na początku czerwca wyszukiwarka Bing wsparta intensywną kampanią reklamową online i ofline dynamicznie zdobywa coraz więcej użytkowników. I co ważne dzieje się to przede wszystkim kosztem mniejszych graczy (w tym i Yahoo, dla którego współpraca z Microsoft może być ratunkiem przed odpływem swych użytkowników m.in. do... Bing.com)

Zdaniem analityków współpraca Yahoo i Microsoft zakończyć się może 30% udziałem na rynku wyszukiwarkowym i stanowić może jedyny sposób nawiązania rywalizacji z liderem branży Google (wg czerwcowych danych ComScore Google posiada 65% udział na ryku wyszukiwarkowych w USA). Trudno jeszcze mówić o ewentualnych rozwiązaniach w obszarze wizerunkowym (czy w Yahoo widoczne będzie logo Bing) oraz w zakresie oferty skierowanej do reklamodawców (czy podstawą systemu sprzedażowego stanie się platforma AdCenter od Microsoft czy Panama z Yahoo).

Rozmowy pomiędzy Yahoo a Microsoft toczą się już ponad półtora roku. Wg najnowszych doniesień obecna faza rozmów przynieść ma konkretne ustalena natury praktycznej regulujące zasady współpracy w obszarze działalności na rynku wyszukiwarek oraz reklam online.

Źródło: http://adage.com