Nowa odsłona programu Microsoft Partner Network

Wraz z największą w historii liczbą planowanych premier, koncern z Redmond zmienia zasady współpracy z partnerami oraz wprowadza wiele ułatwień i nowych ofert dla nich, ale także klientów i studentów.

Głównym celem Microsoft Partner Network jest rozwój partnerów Microsoft w obszarze kompetencji i doradztwa biznesowego. Program ma być narzędziem, które pomaga nawiązywać relacje pomiędzy partnerami zrzeszonymi w programie, a także prowadzenia dyskusji z Microsoft.

Nagrodzeni polscy partnerzy MS:

* TETA zajęła pierwsze miejsce w kategorii ISV/Software Solutions Partner w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w finale prestiżowego konkursu Solutions Microsoft Partner Program Awards 2009. Nagrodzono produkt TETA Constellation - UI Design Mode.

* Sagra Technology została uznana przez Microsoft za najlepszego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej dostawcę mobilnych rozwiązań dla biznesu. System Emigo - oprogramowanie wspierające sprzedaż - zajął pierwsze miejsce w kategorii Mobility Solutions Business Application Partner of the Year. Zwycięzców wyłoniono spośród 57 tys. partnerów firmy Microsoft; do ścisłego finału zakwalifikowano ponad 40 (w tym sześć z Polski).

* Platforma one4all CSF Polska zwyciężyła w konkursie Programu Partnerskiego Microsoft w kategorii Partner of the Year Microsoft Dynamics Ax dla Europy Środkowo-Wschodniej. one4all kompleksowe rozwiązanie znajdujące szerokie zastosowanie w zarządzaniu firmami, instytucjami publicznymi oraz uczelniami wyższymi.

Informację o nowym kształcie programu partnerskiego ogłoszonego podczas World Partner Conference 2009. WPC to doroczna konferencja Microsoft dla partnerów z całego świata. Oferuje dostęp do strategii marketingowych i biznesowych oraz informacji dotyczących specyficznych rozwiązań klienckich. Umożliwia też wymianę wiedzy z innymi partnerami oraz przedstawicielami firmy Microsoft.

"Wspieramy rozwój biznesu naszych partnerów, ich kompetencje i promujemy tworzone przez nich innowacje. Z dumą przedstawiamy Microsoft Partner Network, następny etap ewolucji naszego programu partnerskiego" - powiedziała Allison L. Watson, wiceprezes Działu Worldwide Partner Group w Microsofcie. Program Microsoft Partner Network skupia się na trzech, opisanych poniżej obszarach. "W nowej sieci Microsoft Partner Network jest miejsce dla każdego partnera, od tradycyjnych firm typu VAR, integratorów systemów oraz niezależnych producentów oprogramowania do nowych graczy, takich jak twórcy platform WWW, agencje internetowe i firmy hostingowe" - dodaje.

Nowe umiejętności

W ciągu następnego roku Microsoft wprowadzi największą liczbę nowych produktów i usług w dotychczasowej historii. Partnerzy będą musieli nabyć nowe umiejętności i posiąść specjalistyczną wiedzę o tych technologiach. W związku z tym Microsoft uruchamia na nowo Centrum Nauki Partnerów. Korzystają już oni z tego rozwiązania przygotowując się do premiery Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008 Hyper-V i System Center Virtual Machine Manager.

Rozwijając koncepcję Software+Service Microsoft wprowadził narzędzia wspierające sprzedaż i procesy zarządzania nią. Partnerzy mogą skorzystać z narzędzia do modelowania zyskowności (Profitability Modeler), który pozwala przewidzieć w trzyletniej perspektywie poziom zysków i strat wynikających z potencjalnych wdrożeń rozwiązań Microsoft w takich dziedzinach, jak rozwiązania mobilne, hosting, czy oprogramowanie plus usługi S+S.

Z kolei nowe inicjatywy Practice Builder i Services Ready pozwalają partnerom przyspieszyć wprowadzanie najlepszych praktyk z wykorzystaniem sprawdzonej własności intelektualnej. "Microsoft jako pierwszy w branży przyjął strategię publikowania planów wdrażania i wycofywania linii usług oraz programów motywacyjnych dla kierownictwa" - przekonują przedstawiciele firmy.

Natomiast program Zielone światło dla aplikacji (Green Light for Applications) jest przeznaczony dla niezależnych producentów oprogramowania. Oferuje narzędzia techniczne i marketingowe, które pozwalają przygotować twórców aplikacji do tworzenia własnych rozwiązań zgodnych z nowymi produktami Microsoft.

Aktualizacja: 16 lipca 2009 15:19

W sumie 5 firm z Polski zdobyło nagrody i tytuły Partner of the Year w regionalnej edycji konkursu dla partnerów Microsoft w Europie Środkowo-Wschodniej. Poza CSF Polska, Sagra Technology i Tetą wyróżniono także Compendium Centrum Edukacyjne i - dwukrotnie - Logotec Engineering, który otrzymał też wyróżnienie i tytuł Global Partner Award Finalist w kategorii Mobility Solutions Integration Partner of the Year. Compendium Centrum Edukacyjne wyróżniono w kategorii Learning Solutions, Licence Delivery Partner of the Year, a Logotec Engineering w kategoriach: Mobility Solutions Integration Partner of the Year oraz Mobility Solutions Partner of the Year.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200