Nowy pakiet biurowy dostępny online

Właśnie zakończył się etap testów Acrobat.com, a wszystkie oferowane przez tę platformę usługi zostały udostępnione produkcyjnie na zasadzie subskrypcji.

Celem uruchomienia Adobe.com ma być umożliwienie użytkownikom lepszej współpracy przy tworzeniu wspólnych dokumentów. Dyrektor marketingu i zarządzania produktem w Adobe - Erick Larson - zapowiedział też wprowadzenie kolejnej usługi online - arkusza kalkulacyjnego Acrobat Tables. Dostępne są już: edytor tekstu - Buzzword; rodzaj komunikatora - Adobe Connect Now oraz aplikację podobną do Microsoft Office PowerPoint - Presentations. Usługi sieciowe konkurujące z pakietami biurowymi Microsoftu, czy IBM Lotus stają się coraz bardziej powszechne i zauważane, Google i inne firmy ustawicznie poszerzają swoją ofertę. Adobe, biorąc pod uwagę doświadczenie firmy w tworzeniu dokumentów, ma duże szanse korzystnie konkurować z Microsoftem na rynku klientów biznesowych, na który skierowana jest oferta Acrobat.com.

Adobe proponuje dwie wersje subskrypcji - Premium Basic i Premium Plus. Oba dostępne są w dwu wariantach - miesięcznym i rocznym. Podstawowy (Basic) to ok. 15 USD miesięcznie lub 149 USD rocznie. Zawiera on możliwość konwersji 10 dokumentów miesięcznie do formatu PDF, jak również utrzymywanie kontaktów na platformie z maksimum pięcioma użytkownikami usługi. Plus to koszt 39 USD miesięcznie lub 399 USD rocznie. W zakres usług tej wersji Adobe.com wchodzi nieograniczona liczba konwersji dokumentów na format PDF oraz kontakty z maksimum 20 użytkownikami. Adobe oferuje wsparcie techniczne w postaci infolinii i subskrypcji sieciowych dla obu wersji usługi. Specjalna oferta promocyjna, trwająca do 16 lipca, gwarantuje klientom zniżki w wysokości 15 USD przy opłacie rocznej za usługę w wersji Basic i 50 USD w opcji Plus.

Acrobat.com ma na celu nie tylko dostarczyć użytkownikom biznesowym alternatywnych rozwiązań biurowych. Ma im zaoferować też pomoc we współpracy nad dokumentami.

Acrobat.com ma na celu więcej niż tylko dostarczanie użytkownikom biznesowym alternatywnych rozwiązań biurowych, jako przeciwwagi dla pakietów. Ma im zaoferować również pomoc we współpracy, równoczesnym tworzeniu dokumentów i nadzorze nad tym procesem - także poprzez wzajemną komunikację. "Chcemy stworzyć wydajną i przyjemną metodę współpracy przy tworzeniu dokumentów, pozwalającą ograniczyć liczbę niezbędnych spotkań, czy przesłanych e-maili. Współpraca koncentrująca się na samej technologii może być irytująca. Mamy nadzieję, że Acrobat.com dostarczy prostych w użyciu narzędzi, ułatwiających współpracę a ludzie pracujący razem polubią to zajęcie" - mówi Erik Larson.

W opinii niektórych potencjalnych odbiorców, proponowane przez Adobe rozwiązania są bardzo potrzebne. Praca z tym swoistym frameworkiem sieciowym wydaje się atrakcyjna z uwagi na mniejsze zagrożenie utratą danych w przypadku awarii sprzętu, czy kradzieży. Oczekiwaną i potrzebną opcją ma być również współpraca przy tworzeniu i zarządzanie obejmujące nie tylko pojedyncze dokumenty, ale także całe ich grupy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200