Nowy pakiet biurowy dostępny online
- Artur Wawrowski,
- 02.07.2009, godz. 10:38
Właśnie zakończył się etap testów Acrobat.com, a wszystkie oferowane przez tę platformę usługi zostały udostępnione produkcyjnie na zasadzie subskrypcji.
Celem uruchomienia Adobe.com ma być umożliwienie użytkownikom lepszej współpracy przy tworzeniu wspólnych dokumentów. Dyrektor marketingu i zarządzania produktem w Adobe - Erick Larson - zapowiedział też wprowadzenie kolejnej usługi online - arkusza kalkulacyjnego Acrobat Tables. Dostępne są już: edytor tekstu - Buzzword; rodzaj komunikatora - Adobe Connect Now oraz aplikację podobną do Microsoft Office PowerPoint - Presentations. Usługi sieciowe konkurujące z pakietami biurowymi Microsoftu, czy IBM Lotus stają się coraz bardziej powszechne i zauważane, Google i inne firmy ustawicznie poszerzają swoją ofertę. Adobe, biorąc pod uwagę doświadczenie firmy w tworzeniu dokumentów, ma duże szanse korzystnie konkurować z Microsoftem na rynku klientów biznesowych, na który skierowana jest oferta Acrobat.com.
Adobe proponuje dwie wersje subskrypcji - Premium Basic i Premium Plus. Oba dostępne są w dwu wariantach - miesięcznym i rocznym. Podstawowy (Basic) to ok. 15 USD miesięcznie lub 149 USD rocznie. Zawiera on możliwość konwersji 10 dokumentów miesięcznie do formatu PDF, jak również utrzymywanie kontaktów na platformie z maksimum pięcioma użytkownikami usługi. Plus to koszt 39 USD miesięcznie lub 399 USD rocznie. W zakres usług tej wersji Adobe.com wchodzi nieograniczona liczba konwersji dokumentów na format PDF oraz kontakty z maksimum 20 użytkownikami. Adobe oferuje wsparcie techniczne w postaci infolinii i subskrypcji sieciowych dla obu wersji usługi. Specjalna oferta promocyjna, trwająca do 16 lipca, gwarantuje klientom zniżki w wysokości 15 USD przy opłacie rocznej za usługę w wersji Basic i 50 USD w opcji Plus.
Acrobat.com ma na celu nie tylko dostarczyć użytkownikom biznesowym alternatywnych rozwiązań biurowych. Ma im zaoferować też pomoc we współpracy nad dokumentami.
W opinii niektórych potencjalnych odbiorców, proponowane przez Adobe rozwiązania są bardzo potrzebne. Praca z tym swoistym frameworkiem sieciowym wydaje się atrakcyjna z uwagi na mniejsze zagrożenie utratą danych w przypadku awarii sprzętu, czy kradzieży. Oczekiwaną i potrzebną opcją ma być również współpraca przy tworzeniu i zarządzanie obejmujące nie tylko pojedyncze dokumenty, ale także całe ich grupy.