Zyski Della mniejsze o 63 proc.

W pierwszym kwartale obecnego roku rozliczeniowego zysk netto koncernu Dell wyniósł 290 mln USD wobec 784 mln USD rok wcześniej. Spadek rentowności jest w dużej mierze wynikiem spadku sprzedaży i kosztów prowadzonej restrukturyzacji. Kwartalne wpływy firmy Dell były niższe o 23 proc. niż rok temu.

Od marca do maja br. przychody koncernu wyniosły 12,3 mld USD. Dla porównania wcześniejsze prognozy firmy Thomson Reuters zakładały obroty na poziomie 12,6 mld USD. Głównym źródłem przychodów firmy Dell był rynek amerykański. Z pozostałych regionów pochodziło ok. 48 proc. wpływów koncernu.

Spadek obrotów odnotowały wszystkie działy biznesowe firmy Dell. Przychody z tytułu sprzedaży sprzętu mobilnego, w tym komputerów przenośnych Dell, wyniosły ok. 3,88 mld USD wobec 4,85 mld w pierwszym kwartale poprzedniego roku finansowego. Niezależnie od tego w pierwszym kwartale 2010 roku finansowego sprzedano o 32 proc. więcej komputerów przenośnych niż w analogicznym okresie rok temu. W ujęciu wartościowym sprzedaż komputerów osobistych Dell spadła o 1,71 mld USD do poziomu 4,87 mld USD.

Na zmniejszenie wyniku finansowego wpłynęły również koszty trwającej restrukturyzacji. W minionym kwartale rozliczeniowym ich wysokość oszacowano na 185 mln USD. Z wcześniejszych zapowiedzi wynika, że do końca lutego 2011 roku firma ma zamiar zmniejszyć koszty działalności o 4 mld USD rocznie. Warto dodać, że początkowo planowano zmniejszyć koszty operacyjne o 3 mld USD. Restrukturyzacja rozpoczęta na początku br. zakłada m.in. centralizację działalności biznesowej koncernu i połączenie niektórych oddziałów. Stopniowo zmienia się również model binesowy koncernu Dell. Władze firmy upatrują szansy na zwiększenie sprzedaży produktów konsumenckich m.in. we współpracy z sieciami handlowymi. Obecnie komputery koncernu Dell są sprzedawane w ok. 30 tys. punktów detalicznych. Dell ma również poświęcać więcej uwagi systemom serwerowym, rozwiązaniom dla centrów danych oraz usługom informatycznym.

Czytaj też:

Obroty Lenovo niższe o 1,5 mld USD

HP sprzedaje coraz mniej

PB: Miało być dramatycznie, a było tylko słabo

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200