Będą tymczasowe obniżki opłat za wsparcie starszych systemów Oracle

Relatywnie niewielkie, ograniczone czasowo obniżki opłat za obsługę techniczną mają dotyczyć starszych wersji oprogramowania Oracle. Obniżka ma być odpowiedzią na trudną sytuację rynkową i ograniczone możliwości finansowe klientów koncernu.

Podobnie jak w przypadku większości systemów biznesowych roczna opłata za wsparcie techniczne oprogramowania Oracle wynosi ok. 22 proc. wartości zakupionych licencji. Program wsparcia technicznego koncernu zakłada jednak, że w przypadku systemów starszych niż 5 lat opłata wzrasta o 10 proc. w stosunku do wartości bazowej. Wsparcie starszego oprogramowania Oracle kosztuje więc nieco ponad 24 proc. wartości licencji.

Zapowiedziana w poniedziałek (4 maja) obniżka ma polegać na wydłużeniu okresu obowiązywania podstawowego cennika za wsparcie do 6 lub 7 lat w zależności od rodzaju oprogramowania. Wiadomo, że roczna obniżka opłat za support dotyczyć będzie m.in. oprogramowania Oracle E-Business Suite Release 11i10, JD Edwards Enterprise 8.11, Siebel CRM 7.8 oraz systemu bazodanowego Oracle w wersji 10gR2. Obniżone ceny będą obowiązywać w różnych okresach czasu. Przykładowo niższa cena za wsparcie techniczne oprogramowania linii PeopleSoft ma obowiązywać od czerwca br. Wsparcie dla niektórych wersji E-Business Suite będzie tańsze od listopada 2010 roku.

W ubiegłym tygodniu decyzję o wydłużeniu okresu migracji do nowej usługi wsparcia technicznego dla dotychczasowych klientów podjęły władze koncernu SAP.

Czytaj też:

Oracle rozbudowuje architekturę AIA

Outbox zwiększa przychody dzięki zagranicy

Oracle CRM On Demand oficjalnie dostępny w Polsce

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200