Red Hat: nowa usługa wsparcia technicznego dla użytkowników RHEL

Firma udostępniła nową usługę, która ma zapewnić korzystniejsze finansowo uruchamianie i utrzymywanie jednej wersji Red Hat Enterprise Linux (RHEL) przez dłuższy okres czasu, zmniejszając jednocześnie koszty zarządzania i administrowania.

Extended Update Support (EUS) jest nową opcją usług wsparcia dla użytkowników RHEL, która ma im umożliwić standaryzacje środowisk IT na konkretnej wersji RHEL przez 18 miesięcy zamiast dotychczasowych sześć, gwarantowanych kontraktem wsparcia.

W ramach EUS Red Hat ma obsługiwać przez 18 miesięcy, w zakresie poprawek błędów i uaktualnień, standardową wersję RHEL wykorzystywaną przez użytkownika, co oznacza, że użytkownicy nie będą musieli przez cały ten okres certyfikować czy uaktualniać swoich aplikacji lub sprzętu z powodu pojawienia się nowej wersji RHEL.

Zobacz również:

Proces certyfikacji jest kosztowany i pochłania cześć zasobów IT, tak więc EUS może być opcją bardziej efektywną finansowo dla użytkowników niż uaktualnianie systemu operacyjnego co sześć miesięcy, co zazwyczaj musieli robić użytkownicy przy dotychczas dostępnych kontraktach. Niechętni uaktualnianiu swoich systemów operacyjnych tak często są przeważnie użytkownicy systemów mission critical, ponieważ każda zmiana wiąże się z ryzykiem pojawienia się problemów wydajnościowych.

EUS kosztuje tyle samo, co dotychczas dostępna usługa wsparcia i jest zależna od liczby maszyn. Dla 100 maszyn np. kosztuje 60 tys. USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200