Przychody Salesforce gwałtownie rosną

W ostatnim kwartale rozliczeniowym przychody firmy Salesforce wzrosły o 43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Zysk netto był wyższy o 55 proc.

Przychody za trzeci kwartał rozliczeniowy roku 2009 wyniosły prawie 276,5 mln USD. Zysk netto przekroczył 10 mln USD wobec 6,5 mln USD w takim samym okresie roku ubiegłego. W ciągu ostatnich trzech kwartałów zysk netto firmy Salesforce wzrósł o 79 proc. do poziomu 29,7 mln USD. Po dziewięciu miesiącach zeszłego roku zyski netto wynosiły niecałe 11 mln USD.

Według przedstawicieli firmy tak duże wzrosty są przede wszystkim wynikiem rosnącej liczby użytkowników platformy Salesforce. Tylko w ostatnim kwartale rozliczeniowym liczba klientów Salesforce wzrosła o ponad 4 tys. Obecnie z usług amerykańskiego operatora platformy Software as a Service korzysta niemal 52 tys. firm. Prawie 90 proc. przychodów Salesforce pochodzi z opłat abonamentowych i komercyjnych usług wsparcia technicznego.

Marc Benioff, założyciel i dyrektor generalny Salesforce jest zdania, że wzrost obrotów firmy jest bezpośrednim wynikiem globalnej sytuacji gospodarczej. "Usługi Salesforce są obarczone niskim poziomem ryzyka, a przy tym charakteryzują się wysoką efektywnością kosztową i krótkimi czasami zwrotu z inwestycji" - podkreślał Marc Benioff. Według niego w okresie od sierpnia do września br. liczba nowych użytkowników platformy Salesforce rosła w stabilnym tempie, pomimo spadku zainteresowania konkurencyjnymi, tradycyjnymi systemami biznesowymi. Jego zdaniem wzrost obrotów jest wynikiem rosnącego zainteresowania aplikacjami biznesowymi dostarczanymi w modelu Software as a Service. Jest również potwierdzeniem wcześniejszych prognoz analityków.

Kierownictwo amerykańskiej firmy prognozuje dalszy wzrost obrotów. W ostatnim trymestrze aktualnego roku rozliczeniowego przychody Salesforce mają wynieść ok. 285 mln USD. Władze firmy spodziewają się, że w roku rozliczeniowym 2010 przychody przekroczą 1,35 mld USD.

Czytaj też:

Kto lepszy: SAP czy Salesforce.com?

InStranet - najdroższa akwizycja w historii Salesforce

Nadchodzą tłuste lata dla dostawców usług SaaS związanych z bezpieczeństwem

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200