Microsoft będzie oszczędzał i obniżał TCO oprogramowania

W obliczu kryzysu finansowego Microsoft zamierza skoncentrować się na ograniczaniu wydatków bezpośrednio nie związanych z działalnością operacyjną. Chris Liddell, dyrektor finansowy koncernu zapowiedział również działania, które mają na celu obniżenie całkowitych kosztów posiadania oprogramowania Microsoftu.

Zapowiedziana strategia rynkowa ma być odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy w warunkach spowolnienia gospodarczego chcą minimalizować koszty funkcjonowania działów informatycznych. W nadchodzących latach o konkurencyjności oprogramowania Microsoftu ma decydować przede wszystkim niski całkowity koszt posiadania (TCO). Tymczasem według prezesa firmy Red Hat, globalny kryzys finansowy może przyczynić się do rozwoju i popularyzacji komercyjnego oprogramowania open source.

Koncern z Redmond zamierza również ograniczać własne wydatki. Do końca roku finansowego 2009 oszczędności w skali globalnej mają wynieść 0,5 mld USD. Zmniejszone zostaną m.in. wydatki na marketing oraz koszty związane z podróżami służbowymi. Wedle zapowiedzi firma ma również ograniczyć procesy rekrutacyjne w niektórych krajach. Najprawdopodobniej nie chodzi tu jednak o Polskę. Microsoft jest bowiem jedną z firm, która planuje zwiększyć zatrudnienie w naszym kraju. Zwiększona ma zostać m.in. liczba stanowisk w sprzedaży i marketingu. Firma szuka też osób wspomagających rozwój platformy MSN.

Z kolei w ramach redukcji nakładów inwestycyjnych, Microsoft będzie wspierał tylko projekty o wysokim prognozowanym zwrocie z inwestycji oraz te, które zostaną uznane za kluczowe dla rozwoju firmy. Nie skomentowano pogłosek o ewentualnym powrocie do rozmów w sprawie akwizycji Yahoo. Równolegle Chris Liddell poinformował o zmianie prognozowanych wyników finansowych koncernu za drugą połowę br. Przychody koncernu mają być niższe o 2 - 4 proc. Zmniejszono również prognozowane przychody za rok przyszły.

Czytaj też:

Yahoo! szuka oszczędności

Microsoft zyskuje na rynku wirtualizacji

Giganci informatyki w czasach kryzysu

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200