Oracle: Szkody poniesione w wyniku działań TomorrowNow to minimum 1 mld USD

Według oficjalnych szacunków szkody poniesione przez firmę Oracle w wyniku działań pracowników, będącej własnością SAP, firmy TomorrowNow to przynajmniej miliard USD. To pierwsza deklaracja kwotowa od początku trwającego ponad rok sporu dwóch gigantów rynku ERP.

Wycena strat koncernu jest częścią datowanej na 24 lipca br. dokumentacji procesowej w sporze między Oracle i SAP. W marcu zeszłego roku Oracle oskarżył SAP o szpiegostwo przemysłowe i naruszenie zasad uczciwej konkurencji. Podstawą pozwu są rzekome działania pracowników, należącej do SAP, firmy TomorrowNow. Mieli oni nielegalnie pobierać poufne materiały przeznaczone dla partnerów Oracle i wykorzystywać je do świadczenia konkurencyjnych wobec Oracle usług wsparcia technicznego. TomorrowNow świadczy usługi supportu m.in. dla użytkowników oprogramowania firm PeopleSoft, Siebel i J.D. Edwards. Wszystkie trzy aktualnie należą do koncernu Oracle. Obecnie obie strony oskarżenia spierają się w kwestiach zakresu działań, jednak procedury dochodzeniowe są realizowane bez większych przeszkód.

Według przedstawicieli firmy SAP pracownicy TomorrowNow mieli prawo korzystać z materiałów umieszczonych na witrynie wsparcia technicznego Oracle, wszystkie informacje były wykorzystywane tylko na wewnętrzne potrzeby firmy, a SAP nie miał żadnego dostępu do własności intelektualnej konkurenta. Niemniej władze niemieckiego koncernu potwierdziły, że doszło do naruszenia zasad uczciwej konkurencji. Ich zdaniem były to jednak "jednorazowe przypadki". Co ciekawe kierownictwo koncernu SAP kategorycznie nie odrzuca wysokości rzekomych strat konkurenta, zwraca jednak uwagę na brak uzasadnienia wysokości tej kwoty. "Oracle spekulując na temat poniesionych strat odmawia jakiegokolwiek uzasadnienia swoich szacunków. Nieznane są żadne szczegółowe informacje na temat rzekomych szkód" - czytamy w oświadczeniu SAP. Według przedstawicieli niemieckiego koncernu Oracle bardziej stara się udawać pokrzywdzonego aniżeli podejmować realne działania zmierzające do udowodnienia swoich racji.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl
  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO

Dochodzenie ma zakończyć się w lutym 2010 roku. Wtedy też najprawdopodobniej rozpocznie się proces sądowy. Oracle domaga się od SAP m.in. pokrycia poniesionych strat oraz kosztów dochodzenia.

Czytaj też:

Ciąg dalszy sporu SAP i Oracle

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200