Microsoft uruchamia program cashback

Funkcjonalność wyszukiwarki Live Search została rozszerzona o usługę Cashback. Dzięki niej internauci, którzy zdecydują się na zakup objętych programem cashback produktów reklamowanych w serwisie Microsoftu, będą mogli liczyć na specjalne zniżki.

Usługa Live Search Cashback jest oparta na mechanizmach opracowanych przez należącą do Microsoftu firmę Jellyfish. Operator amerykańskiego serwisu porównywania cen w sklepach internetowych został zakupiony przez koncern z Redmond w październiku zeszłego roku. Uruchomiona w 2005 roku witryna Jellyfish.com była pierwszym serwisem oferującym upusty cenowe dla internautów dokonujących zakupów za jego pośrednictwem. Zniżki są generowane automatycznie na podstawie z góry określonych kryteriów oraz umów zawartych z poszczególnymi sklepami internetowymi.

Co ciekawe dokonując transakcji kupujący muszą uiścić całą kwotę zakupu. Stosowna zniżka jest zwracana po maksymalnie 60 dniach. Taki mechanizm ma przeciwdziałać różnego rodzaju wyłudzeniom związanym m.in. z reklamacjami. Minimalna kwota jednorazowego przelewu to 5 USD. Początkowo usługa będzie dostępna tylko na terytorium Stanów Zjednoczonych.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Cykl życia tych pakietów biurowych Microsoftu dobiegnie w przyszłym roku końca

Według ekspertów nowa usługa jest rozszerzeniem modelu reklam online PPC (Pay-Per-Click), w którym reklamodawca nie płaci za liczbę odsłon reklamy, ale za konkretne działanie podjęte przez internautę. "Dzięki temu wyszukiwarka Microsoftu może stać się bardziej atrakcyjnym medium dla mniej zamożnych reklamodawców" - uważa Mike Davis z firmy Ovum. Nie wyklucza on, że dzięki atrakcyjnym cenom Live Search odbierze część użytkowników serwisom takim jak eBay czy Amazon.com.

Działanie to jest przede wszystkim specyficzną formą promocji wyszukiwarki Live Search. Pod koniec zeszłego roku Live Search miała niecałe 10% udziałów w rynku wyszukiwarek internetowych. Zdecydowanie większą popularnością cieszyły się rozwiązania Google (58,4% udziałów) i Yahoo (22,9%).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200