Mineral Midrange w czerwcu na giełdzie

Firma zadebiutuje na NewConnect. Pozyskane fundusze przeznaczone zostaną na zwiększenie zatrudnienia, kompetencji w dziedzinie outsourcingu, ewentualne przejęcia oraz promocję wizerunku firmy, jako największego partnera Cognosa w Polsce.

Giełda ma także pomóc spółce w zrestrukturyzowaniu się - w ciągu kilku lat firma zwiększyła zatrudnienie z 4 do 30 osób - i zwiększeniu transparentności. Ma być także sposobem na wycenę wartości spółki. "Wiele razy otrzymywaliśmy zapytania od firm zainteresowanych naszym przejęciem. Choć na razie nie zamierzamy sprzedawać naszych akcji" - mówi Tomasz Lewicki, prezes, współzałożyciel i jeden z głównych akcjonariuszy (35%) Mineral Midrange. Jak ocenia, wartość firmy w latach 2004-2006 wzrosła o prawie 300%. Obecnie jest wyceniana na ok. 15 mln zł. Z tego, za pośrednictwem giełdy, obecni akcjonariusze Mineral Midrange chcą sprzedać 10%.

W ubiegłym roku przychody firmy wyniosły 5,85 mln zł, a zysk netto 1,0 mln zł. W tym roku ma być to odpowiednio 7,6 mln zł i 1,2 mln zł. Przychody firmy to sprzedaż oprogramowania firmy Cognos (25%) oraz usług wsparcia (ok. 50%) i doradczych (25%). Połowę sprzedaży usług stanowią umowy z dotychczasowymi klientami. Mineral Midrange jest największym w Polsce dystrybutorem firmy Cognos. Firma specjalizuje się w usługach związanych z Business Intelligence (BI), Enterprise Planning (EP) i Corporate Performance Management (CPM). Obecnie firma rozwija dział rozwiązań związanych z konsolidacją finansową.

Tomasz Lewicki ocenia, że jej udział w rynku BI w Polsce to ok. 3%. Plan jest jednak bardziej ambitny, Mineral Midrange zamierza bowiem stać się najważniejszym partnerem Cognos w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka chce zainwestować środki uzyskane z emisji akcji na NewConnect na wejście na rynki Europy Zachodniej. Docelowo 40% przychodów pochodziłoby z eksportu. Mineral Midrange realizuje już kilka projektów dla dużych korporacji europejskich, w tym takich jak S.C. Johnson, Emmerson, czy Lafarge.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200