Zainteresowanie Business Intelligence rośnie

Na całym świecie obserwowany jest wzrost zainteresowania biznesowymi systemami analitycznymi. Trend ten był dostrzegalny również podczas odbywającej się w Warszawie konferencji Forum Biznesowe SAS.

Jubileuszową, XV konferencję poświęconą zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań analitycznych w biznesie odwiedziło ponad 350 osób, czyli prawie dwukrotnie więcej niż pierwotnie przewidywali organizatorzy. Tematem przewodnim tegorocznej edycji było wykorzystanie najnowszych osiągnięć analityki biznesowej do maksymalizacji efektywności posiadanych zasobów i budowy przewagi konkurencyjnej firmy.

Punktem wyjścia prelekcji otwierającej konferencję było opracowanie pt. "Competing on Analytics" profesora Toma Davenporta. W odniesieniu do, zaproponowanej przez brytyjskiego teoretyka nauk zarządzania, koncepcji prezentowano możliwości efektywnego wykorzystania narzędzi analitycznych do osiągnięcia konkretnych korzyści biznesowych. Wykład otwierający konferencję poświęcony był przez wszystkim narzędziom typu Customer Intelligence. Norman Webb i Alan Gormley mówili m.in. o możliwościach sprawnego wykorzystania narzędzie BI w kontaktach z klientami.

Zobacz również:

  • AI w walce z przestępstwami finansowymi
  • Ile masek przybierają oszuści internetowi?
  • Nowe możliwości analityki

Program konferencji obejmował prezentację nowoczesnych rozwiązań analitycznych dla różnych branż. Elementem konferencji były również, realizowane w czterech blokach tematycznych, prelekcje dotyczące konkretnych wdrożeń narzędzi typu Business Intelligence w polskich przedsiębiorstwach. Omówiono wdrożenia systemów analitycznych w PZU, PLL LOT i kilku czołowych polskich bankach.

Więcej o zarządzaniu informacją i rozwiązaniach business intelligence znajdziesz w serwisie InformationStandard

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200