Lenovo bez komórek

Chiński producent komputerów podjął decyzję o odsprzedaży działu zajmującego się produkcją telefonów komórkowych.

Telefony tej marki trafiały przede wszystkim na rynek chiński, ale również tam nie zyskały popularności. Koncern zdecydował się odsprzedać ten biznes i koncentrować się na sprzęcie PC. Komórkowy dział Lenovo był wyceniany w styczniu na 100 mln USD. Akcjonariusze spółki dali transakcji zielone światło, a nabywcami została grupa inwestorów.

W kwartale zakończonym 31 grudnia przychody ze sprzedaży telefonów komórkowych sięgnęły 108 mln USD (2,4% łącznych przychodów firmy za ten okres), a wartość ta była niższa o 31% od wysokości sprzedaży rok wcześniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200