Nauczą się korzystać z e-podpisu
- Monika Tomkiewicz,
- 01.04.2008, godz. 18:32
By od maja br. pracownicy jednostek samorządowych mogli dobrze wypełniać nałożony na nich obowiązek przyjmowania dokumentów podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, niezbędne jest zapoznanie się przez te osoby z pewnymi przepisami, zasadami oraz nauka korzystania z tego podpisu.
W tym celu, jeden z dostawców certyfikatów, firma Unizeto Technologies, zorganizował szkolenia dla członków Klubu Samorządowego PAP. Osoby, które w ramach obowiązków służbowych będą stosowały podpis elektroniczny w jednostkach administracji samorządowej, czyli w szczególności: przewodniczący rad, starości, burmistrzowie, wójtowie, sekretarze i skarbnicy gmin oraz powiatów, będą mogły zdobyć wiedzę niezbędną do świadomego stosowania podpisu elektronicznego, bezpiecznej transmisji danych za pośrednictwem Internetu oraz zabezpieczania dokumentów elektronicznych przed kradzieżą lub sfałszowaniem.
W czasie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in. jak uzyskać certyfikat, jak korzystać z kart chipowych, jak składać i weryfikować podpis elektroniczny oraz szyfrować pocztę elektroniczną.