Będzie więcej reklam na urządzenia przenośne

Dostawcy reklam nie wiedzą jeszcze w jaki sposób najlepiej wykorzystać możliwości platform mobilnych. Mimo to reklamy mobilne są coraz bardziej popularne, zaś rynek reklam dla urządzeń rozwija się w ogromnym tempie. Tylko w 2008 roku jego wartość ma się podwoić.

Według uczestników amerykańskiego sympozjum Mobile Ad Degree obecnie najpopularniejsze są dwa rodzaje reklam na typowe platformy przenośne, a przede wszystkim na telefony komórkowe. Pierwsza wykorzystuje możliwości lokalizacyjne większości dzisiejszych urządzeń przenośnych. Druga zaś to klasyczne reklamy promujące marki towarów konsumenckich. Eksperci mówią, że popyt na tego rodzaju reklamy jest znaczny. Tym sposobem promocji zainteresowane są przede wszystkim międzynarodowe koncerny. Jednocześnie operatorzy różnego rodzaju usług mobilnych starają się opracować najbardziej efektywny model reklamy mobilnej.

Prawdopodobnie największą zaletą reklam mobilnych jest fakt, że umożliwiają one bardzo precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego. "Z konkretnego telefonu korzysta zwykle jedna osoba - to z punktu widzenia marketingu ważna zaleta. Terminale przenośne ułatwiają również gromadzenie informacji o użytkownikach i przekazywanie im specyficznych reklam" - mówi Pete Distler z firmy Sprint Nextel. Pod tym względem telefony komórkowe są nieco podobne do przeglądarek internetowych, które umożliwiają stosunkowo łatwe gromadzenie różnego rodzaju informacji o użytkownikach. Zdaniem Distlera reklamy mobilne są również postrzegane jako mniej uciążliwe.

W zeszłym roku wartość rynku takich reklam mobilnych w Stanach Zjednoczonych była szacowana na ok. 200 mln USD. Analitycy twierdzą, że w tym roku może ona sięgnąć nawet 0,5 mld USD. Za osobne medium reklamowe eksperci uważają kanały znajdujące się w mobilnych wersjach wyszukiwarek internetowych. Ogólnie w 2013 roku globalny rynek reklam mobilnych ma być warty ok. 24 mld USD. Warto dodać, że wiele firm zamierza wykorzystać reklamy mobilne jako formę finansowania różnego rodzaju usług.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200