Czy będzie Apple iPhone 2.0?

Do stycznia 2008 r. Apple sprzedał ok. 4 mln iPhone'ów. To raczej niewiele, choć koncern podtrzymuje prognozę sprzedaży na poziomie 10 mln sztuk do końca 2008 r. W związku z tym pojawiają się plotki o nowym modelu tego smartfona.

Mimo, że w ostatnim kwartale zeszłego roku Apple sprzedał ok. 2,3 mln smartfonów iPhone, a jego interfejs rewolucjonizuje rynek telefonów komórkowych, to wydaje się, że na dłuższą metę zawiódł on większość pokładanych w nim nadziei. Zdaniem wielu użytkowników brakuje w nim bardziej użytecznych funkcji niż niezwykły interfejs. Wydaje się więc, że aby rzeczywiście sprzedać 10 mln urządzeń jeszcze w tym roku, Apple musi chować asa w rękawie. Albo smartfon trafi na nowe rynki albo będzie jeszcze tańszy - koncern już raz obniżał ceny - albo też w sklepach pojawi się jego młodszy brat. Według analityków ta ostatnia opcja jest najbardziej prawdopodobna.

Czy będzie Apple iPhone 2.0?

iPhone

Najbardziej prawdopodobnym terminem ewentualnej premiery nowej odsłony iPhone'a jest początek tegorocznych wakacji. Być może urządzenie trafi do sklepów dokładnie rok po premierze pierwszej wersji, a więc 29 czerwca. Od pół roku, poza aktualizacjami oprogramowania, nie słyszy się o nowych rozwiązaniach Apple dla iPhone'a. Koncern nie zaskoczył też nowinkami technologicznymi podczas tegorocznej edycji targów Macworld. Dlatego też nie da się wykluczyć, że duża część pracowników koncernu prowadzi prace właśnie nad ulepszeniem iPhone'a.

Do największych wad urządzenia zaliczane są dziś obecnie: słaba bateria, braki w oprogramowaniu oraz brak modułu GPS i obsługi standardu 3G. Wady te ograniczają wykorzystanie smartfona firmy Apple w bardziej specjalistycznych zastosowaniach, np. w biznesie. Randall Stephenson, prezes AT&T - dysponującego wyłącznością na sprzedaż iPhone'a w Stanach Zjednoczonych - zapowiedział niedawno, że w 2008 r. do sprzedaży trafi wersja właśnie z obsługą standardu 3G.

Eksperci podkreślają też, że układy obsługujące transmisję 3G mają większy pobór mocy, aniżeli układy odpowiedzialne za przesyłanie np. w standardzie EDGE. Dlatego też nowy iPhone - jeśli powstanie - prawdopodobnie będzie posiadał bardziej pojemny akumulator. Wiele osób chciałoby też, aby jego baterię było można wymienić.

Jedno jest pewne, inni producenci mogą czerpać pomysły ze strategii Apple. Według jednej z opinii, sukces rynkowy iPhone'a zależał w 80% od specjalistów od marketingu i analiz rynku, a zaledwie w 20% od możliwości technologicznych tego urządzenia.

Więcej o Apple iPhone.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200