Dell uruchamia w Polsce program partnerski

Nowy program partnerski Dell PartnerDirect to kolejny element strategii spółki docierania do szerszej grupy odbiorców. W Polsce i w Europie został on ogłoszony dziś (12 lutego), w Stanach Zjednoczonych funkcjonuje od grudnia.

Dla Della pracuje już 30 tys. partnerów, którzy generują 9 mld USD obrotu rocznie. Dell przewiduje, że dzięki wprowadzeniu programu partnerskiego oraz uruchomieniu fabryki w Łodzi jego pozycja na rynku zmieni się. Firma dąży do powiększenia udziału w polskim rynku. "Wszędzie tam, gdzie są nasze fabryki nasz udział jest znacznie wyższy niż np. w Polsce. Fabryka będzie motorem wzrostu. Chcemy, aby partnerzy razem z nami rozwijali rynek" - tłumaczy Maciej Filipkowski, dyrektor handlowy Dell.

Dell szuka przede wszystkim firm, które będą oferować tzw. wartość dodaną dla klienta w postaci usług, integracji czy outsourcingu. "Mniej nastawiamy się na wolumen sprzedaży" - mówi Maciej Filipkowski. Dell kusi partnerów możliwością realizacji zamówień zgodnie z wymogami klienta (build to order, CFI), konkurencyjnymi opcjami kredytowymi, wsparciem, elektronicznymi szkoleniami. Program zakłada pełną obsługę partnerów przez Internet, certyfikację wsparcie marketingowe.

Przedstawiciele Della podkreślają, że pozostanie jasny podział pomiędzy sprzedażą bezpośrednią, z której mogą korzystać przedsiębiorstwa, i pośrednią, w której uczestniczyć będą partnerzy. Będą oni rejestrować transakcje w systemie sprzedaży Della. Jednym z elementów programu będzie polskojęzyczny portal pod adresem www.dell.pl/partner, w którym firmy zainteresowane współpracą mogą dokonać rejestracji.

W Polsce Dell ma już kilku partnerów, ale na razie nie ujawnia ich nazw.

Polecamy:

Dell oficjalnie uruchomił łódzką fabrykę

Polski efekt Della - czy łódzka fabryka zmieni polski rynek PC?

Dell najlepszym inwestorem 2006 r.

Rusza budowa polskiej fabryki Della

Łódź ma Della

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200