Bezpłatne hotspoty wkraczają do Polski

free-hotspot.com chce zwiększyć obecność na polskim rynku. Według informacji firmy, free-hotspot.com w Polsce ma już prawie 280 bezpłatnych punktów bezprzewodowego dostępu do Internetu, a w Europie ponad 2400. Ich utrzymanie jest finansowane z przychodów z reklam wyświetlanych przed połączeniem z Internetem.

Najwięcej punktów dostępowych free-hotspot.com, 66 (w Warszawie tylko 10), znajduje się w... Szklarskiej Porębie. Cała gmina została objęta zasięgiem sieci bezprzewodowej. Dzięki temu Szklarska Poręba stała się pierwszą, tak dużą strefą darmowych hotspotow w Europie. Wiadomo również, że trwają rozmowy nad uruchomieniem podobnych sieci w innych miastach Polski. Firma realizuje również program wyposażania polskich bibliotek w bezpłatne punkty dostępowe. Dotychczas skorzystało z niego 70 czytelni.

Bezpłatne hotspoty wkraczają do Polski

Ekran powitalny sieci free-hotspot.com

Aby uzyskać możliwość darmowego połączenia z bezprzewodowym Internetem użytkownik zgadza się na oglądanie reklam. Każdego miesiąca z europejskiej sieci free-hotspot.com korzysta 300 tys. osób. Według przedstawicieli firmy, Polska jest jednym z krajów, w których sieci Wi-Fi przybywa najszybciej. Według danych free-hotspot.com, firma ta jest drugim dostawcą bezprzewodowego Internetu w Polsce.

Firma weszła do Polski w grudniu 2006 r. W minionym roku free-hotspot.com zainstalował w Polsce 247 nowych punktów dostępowych, głównie w hotelach, restauracjach i barach. Do tej pory firma koncentrowała się na stworzeniu sieci hotspotów. W połowie lutego br. rozpocznie się pierwsza kampania reklamowa, także poza granicami kraju. Firma instaluje bezprzewodowe punkty dostępowe. Łącze internetowe zapewnia właściciel lokalu. Hotspoty pracują w standardzie 802.11g. Według specyfikacji umożliwia on przesyłanie danych z maksymalną prędkością 54 Mb/s, choć - według przedstawicieli firmy - średni transfer nie przekracza 1Mb/s. W zależności od lokalizacji i typu obiektu, w którym jest zainstalowany hotspot, korzysta z niego średnio nawet 50 osób w ciągu jednego dnia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200