Lenovo przekaże olimpijską pochodnię Acerowi

Firma ta będzie sponsorem Igrzysk Olimpijskich w 2010 r. w Vancouver i 2012 r. w Londynie. Tym samym wraz z igrzyskami w Pekinie Lenovo przestanie pełnić tę funkcję. Umowa sponsorska może pomóc koncernowi Acer w walce z Lenovo o trzecią pozycję wśród dostawców komputerów PC.

Umowy zawierane przez dostawców sprzętu IT z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim, obejmują zwykle dwie kolejne Olimpiady (letnią i zimową) oraz dają im wyłączność na dostarczanie komputerów obsługujących Igrzyska. Jako sponsorzy dostawcy zapewniają kompletne wyposażenie IT, w tym m.in. notebooki, komputery stacjonarne, drukarki i serwery, a także ich obsługę techniczną.

O rozmiarze całego przedsięwzięcia niech świadczy fakt, że infrastruktura informatyczna XIX Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie składać się będzie z 1000 serwerów oraz 10 tys. stacjonarnych i mobilnych stanowisk roboczych. Jej całkowity koszt przekroczy 400 mln USD. Lenovo również był sponsorem Igrzysk w Torino. Sponsorami Igrzysk Olimpijskich są również m.in. Atos Origin, Panasonic, Samsung, Coca-Cola, GE, McDonalds, Omega i Visa. Większość z nich ma umowy sponsoringowe trwające do 2012 r., wyjątkami są Panasonic i Samtung (do 2016 r.) oraz Coca-Cola (do 2020 r.).

Oba koncerny są również zaangażowane w sponsoring Formuły 1. Acer od czterech lat sponsoruje zespół Ferrari. Lenovo na początku 2007 r. podpisał umowę z zespołem Williams. Aktualnie w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata Formuły 1 Ferrari zajmuje 1. pozycję, a Williams - 4.

Infrastruktura informatyczna Igrzysk w Pekinie

1000 serwerów

10 tys. stacjonarnych i mobilnych stanowisk roboczych

400 mln USD to koszt jej wybudowania

Według ekspertów obecność marki Acer na Igrzyskach Olimpijskich może pomóc koncernowi w promocji na rynkach Stanów Zjednoczonych i Europy. Z udziałem rynkowym na poziomie 7,9% tajwański Acer jest obecnie czwartym producentem komputerów na świecie. W skali globalnej chiński Lenovo wyprzeda go zaledwie o 0,2% czyli ok. 100 tys. sprzedanych maszyn. Najprawdopodobniej w najbliższym czasie role ulegną odwróceniu i to dostawca komputerów z Chin, będzie musiał nadrabiać straty do producenta z Tajwanu. Stanie się tak, dlatego iż Acer zakończy przejęcie amerykańskiej firmy Gateway i niemal podwoi udziały w rynku. Dodatkowo - dzięki tej transakcji Acer ma realne szanse kupić innego dostawcę komputerów - Packard-Bell. W sierpniu zamiar jej przejęcia ogłosiło Lenovo, jednak transakcja została zablokowana przez właściciela P-B, związanego z Gateway.

Największym producentem komputerów PC z udziałem rynkowym na poziomie 19,1% pozostaje HP, który kwartalnie sprzedaje ok. 13,1 mln komputerów. Drugi jest Dell, który w III kwartale br. sprzedał 11,2 mln komputerów i kontrolował 16,3% rynku.

Więcej o IT i igrzyskach olimpijskich

Awaria systemu sprzedaży biletów na olimpiadę

Ruszyły testy systemu IT XXIX Letnich Igrzysk Olimpijskich

Igrzyska w Pekinie a informatyka

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200