Oracle: Naszym celem jest prymat na rynku BI

Zakup Hyperiona w kwietniu br. ułatwi Oracle stworzenie zintegrowanej oferty dla rynku Business Intelligence. A jest się o co bić. Segment ten w 2007 r. został przez IDC oszacowany na 5,7 mld USD. Analitycy zapowiadają, że w ciągu pięciu lat będzie on rósł o 10% rocznie.

Oracle jest - obok SAS Institute - wiodącym dostawcą narzędzi dla rynku Business Intelligence i Business Analytics. Zgodnie z szacunkami IDC ma ok. 19,3% rynku narzędzi do budowy hurtowni danych i prawie 40% rynku systemów do zarządzania nimi. Firma, która zawsze chciałaby być "numerem 1" przede wszystkim na rynku aplikacji analitycznych dla przedsiębiorstw, wraz z przejęciem Siebel i Hyperion ma szanse na prymat także na rynku narzędzi do analizy. Zgodnie z ogólnymi trendami, Oracle zmierza do przygotowania narzędzi, które mogłyby być wykorzystane nie tylko przez analityków, ale także zwykłych użytkowników i dostarczały danych w czasie rzeczywistym.

Przygotowana - już po przejęciu Hyperiona - strategia Oracle w zakresie Business Intelligence zakłada wbudowanie narzędzi business intelligence i data mining w bazę danych, integrację narzędzi BI oraz aplikacji analitycznych dedykowanych do obsługi specyficznych sektorów w ramach najlepszych rozwiązań przejętych wraz z Siebel i Hyperion. Takim narzędziem ma być nowy pakiet Oracle Enterprise Performance Management, zawierający w sobie narzędzia analityczny Oracle i Hyperion i stworzony jako narzędzie do analizy danych operacyjnych i automatyzacji tworzenia informacji na temat wydajności. Nowe narzędzie ma pojawić się na rynku w ciągu kilku miesięcy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200