Brytyjski Intec otwiera biuro w Warszawie
- Andrzej Maciejewski,
- 02.02.2007, godz. 08:40
Dostawca systemów billingowych spółka Intec otwiera biuro w Warszawie. Bezpośrednim impulsem do inwestycji był podpisany w grudniu z Polkomtelem kontrakt o wartości ponad 20 mln euro na system rozliczeń o nazwie Single View.
Kilkufazowy proces wdrożenia systemu w Polkomtelu już się rozpoczął. Przy projekcie dla operatora pracuje ponad 25-osobowy zespół z całego świata. Kontrakt jest dla spółki bardzo istotny. "Pozwala na śmiałe założenie intensywnego rozwoju na terenie Polski. Pracujemy nad kolejnymi kontraktami" - mówi Iwona Golińska, która została dyrektorem zarządzającym polskiego biura.
Intec zaczyna program szkolenia specjalistów z Polski. Liczba nowych pracowników nie została jeszcze sprecyzowana. "Zależy to, od warunków rynkowych, od naszych przyszłych kontraktów oraz kadr dostępnych na rynku w Polsce. Wdrożenia billingu detalicznego są zazwyczaj projektami, które musza być obsługiwane przez kilku lub kilkudziesięciu różnych specjalistów" - wyjaśnia Golińska.
Polskie kontrakty
Producent systemów bilingowych jest obecny w Polsce od 1999 roku. Od tego czasu obsługiwał tutejszych klientów bezpośrednio oraz poprzez partnerów m.in. HP Consulting i Matrix.pl (obecnie Infovide-Matrix). Wdrażaniem systemów zajmuje się międzynarodowa grupa specjalistów z Polski, Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Kanady.
Do klientów brytyjskiej spółki od 1999 r. należy m.in. TPSA. Operator zakupił i użytkuje system InterconnecT (rozliczenia międzyoperatorskie) i wdrożył także nową wersję systemu ITU. Z InterconnecT korzysta również PTC i Exatel, który stosuje ponadto platformę IntermediatE (system mediacji). GTS Energis - używa InterconnecT Settler dla rozliczeń międzyoperatorskich.
Szansa na centrum
W planach firmy jest także stworzenie w Warszawie centrum rozwoju kompetencji na cala Europę Środkowo-Wschodnią. "Nasze zamiary są jednak zależne od dynamiki biznesu. Założenie biura bez masy krytyczniej i odpowiedniej wielkości obrotów zwiększa niepotrzebnie koszty, a my raczej chcemy je obniżać dla klienta" - tłumaczy Iwona Golińska.
Jeżeli powstanie w Warszawie centrum kompetencyjne będzie ono piątym ośrodkiem spółki na świecie. Dotychczasowe cztery ośrodki działają w 4 strefach czasowych i oferują wsparcie w modelu 24/7.